"روحانی" بر تسریع ساخت خط راه آهن "چابهار – زاهدان – مشهد" تاکید کرد

رئیس جمهور ضمن بازدید از خط راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد بر تسریع روند ساخت این خط آهن یک هزار و ۳۸۰ کیلومتری تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در سفر یک روزه خود به چابهار در روز (سه شنبه 9 دی) از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می‌کند ، بازدید کرد و بر تسریع  روند ساخت این خط آهن یک هزار و ۳۸۰ کیلومتری  تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در این بازدید که وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان جزئیات عملیات احداث و نحوه پیشرفت طرح قرار گرفت.

طول این مسیر که از ورودی شرقی بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده و به خط آهن بافق - مشهد متصل خواهد شد، به یک هزار و 380 کیلومتر می‌رسد که در مسیر چابهار- ایرانشهر و زاهدان با 30 ایستگاه، احداث خواهد شد.

برای احداث این خط آهن اعتباری به میزان 2 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، در حال حاضر عملیات احداث بخش اول این مسیر در حد فاصل چابهار تا ایرانشهر در چهار قطعه و به طول 300 کیلومتر آغاز شده و در حال اجراست.

لازم به ذکراست، مجتمع پتروشیمی و فولاد چابهار نیز در حاشیه این خط آهن در حال ساخت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار