ترفندی برای اضافه کردن برنامه ها به منوی کلیک راست

در این گزارش روشی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید برنامه های دلخواهتان را به منوی کلیک راست اضافه کنید.

به گزارش خبرنگار اورژانسIT باشگاه خبرنگاران،اگر با بعضی از برنامه‌ها بیشتر کار می کنید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ،سریع به آنها دسترسی پیدا کنید،کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌ راست دسکتاپ اضافه کنید.

برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

فرض می کنیم می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک ‌راست استفاده کنید.

گام 1

ویرایشگر رجیستری را از طریق ورود به منوی Start و تایپ عبارت regedit.exe  باز کنید

گام 2

به مسیر  HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell  بروید.

گام 3

در این مرحله باید کلیدی زیر کلید shell بسازید،نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپ نشان داده می‌شود.

گام 4

روی کلید Shell کلیک‌ راست  کرده و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید.به کلید جدید نامی را بدهید که می خواهید در منو نشان داده شود.در این مثال از Notepad استفاده شده است.

نکته: شما می توانید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری به ‌کار ببرید.

اگر می‌خواهید به این آیتم،کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید،می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید.

برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک ‌راست، Notepad باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

گام 5

در این مرحله  باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند.برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید و نام آن را command بگذارید.برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید.

گام 6

حالا روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید.حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار