گلوبال ریسرچ:

آمریکا برای داعش محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ ‌نوشت : هواپیماهای جنگنده آمریکایی بار دیگر برای داعش در مناطق تحت کنترل این گروه در عراق محموله های حامل سلاح پرتاب کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم کورت نیمو تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق یثرب و بلد در استان صلاح الدین این گزارش ها را نیز تایید کرده اند. 

عراق اعلام کرده است این روزها نیروهای این کشور در مبارزه با داعش و بازپس گیری نواحی تحت کنترل این گروه تروریستی دست بالا را دارند . 

در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه کوبانی در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند. 

در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب  مردمی و نیروهای امنیتی چندین بار برای آنها کمکهای تسلیحاتی ارسال کردند. 

سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در لندن پیشتر گزارش داده بود داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کند که روی آنها جمله « اموال دولت آمریکا» درج شده است. 

در ماه ژوئن نیز آرون کلاین در مقاله ای در نشریه ورلد نت دیلی با استناد به منابع مطلع اردنی گزارش داد اعضای داعش در سال 2012 توسط مستشاران آمریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دایر شده بود ، آموزش داده شده بودند . 

آمریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است با این همه ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آمریکا در اظهاراتی در برابر کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا اعتراف کرده بود متحدان عرب آمریکا در منطقه داعش را تامین مالی می کنند . 

ژنرال توماس مک اینرنی نیز ماه سپتامبر در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد از آنجایی که عناصر داعش سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال 2012 هدف حمله قرار گرفت به دست آورده اند،  باید گفت آمریکا به تقویت بنیه داعش کمک کرده است . 

وی افزود: در برخی موارد کمکهای ما در مسیر صحیح و به افراد درست صورت نگرفته است و این باعث ابهام مردم شده است بنابراین باید تاکید کنم  که روش های کمک رسانی ما غلط بوده است. 
 
دولت آمریکا ادعا می کند که گروههای نظامی را که با داعش و دولت بشار اسد  می جنگند ، مسلح کرده است غافل از آنکه دیگر هیچ گروه میانه روی فعال در منطقه وجود ندارد . 

در یکی از اسناد که توسط نیویورک تایمز فاش شد آمده است سازمان جاسوسی سیا دست کم از سال 2012  محموله هایی از سلاح را برای گروههای وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است.  این محموله ها در قالب بیش از 160 پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن ، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاهها در ترکیه  و اردن به زمین نشسته اند. همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی تلاش هایی را در جهت تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروههای تروریستی صورت داده‌اند . 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار