کارشناس عالی فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نوعی واگرایی و غریبگی بین مردم و جریانات سیاسی در کشور دیده می‌شود

عیسی کشاورز گفت: در مقابل انسجام و یکپارچگی مردم و انقلاب اسلامی، نسبت خرده فرهنگهای سیاسی با گفتمان انقلاب اسلامی روشن و شفاف نیست؛ به همین دلیل نوعی واگرایی و غریبگی بین مردم و جریانات سیاسی در کشور دیده می‌شود.

عیسی کشاورز کارشناس عالی فرهنگی در  گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مردم سالاری دینی علت موجده و علت مبقیه انقلاب اسلامی است. یکپارچگی باورها و ارزشهای مردم با گفتمان انقلاب اسلامی بسیار محکم و روشن است. از همین رو به تعبیرمقام معظم رهبری اتکای به دل های همین مردم را  بزرگترین سرمایه کشور می نامد. متاسفانه در مقابل این انسجام و یکپارچگی مردم و انقلاب اسلامی، نسبت خرده فرهنگهای سیاسی با گفتمان انقلاب اسلامی روشن و شفاف نیست. به همین دلیل نوعی واگرایی و غریبگی بین مردم و جریانات سیاسی در کشور دیده می‌شود.

شکی نیست که فتنه فارغ از دلایل و عوامل شکل گیری و کارگزاران داخلی و خارجی آن، حرکتی ضد ملی و دینی و براندازانه بوده است. در کشمکش غیر قانونی و غیر عقلانی و بلوغ نیافتگی خرده فرهنگ‌های سیاسی در احزاب و جریانات سیاسی چنین خسران ملی و فروپاشیدگی کشور در حال وقوع بود و حماسه 9 دیماه در حقیقت برای عقلانیت اجتماعی و فرهنگی رقابت‌های جریانات سیاسی کشور ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و دعوت به وحدت ملی حول محور رهبری مقام معظم رهبری خلق شده است. از این منظر همه جریانات سیاسی کشور باید مرزهای تعاملی و تقابلی خود را در مناسبات سیاسی حول گفتمان انقلاب اسلامی روشن و تبین نمایند. با تاسف و تاثر اینکه هنوز برخی از جریانات  سیاسی  برای تسویه حساب‌های سیاسی این حماسه بزرگ را درک نکرده اند و هنوز از بکار بردن لفظ فتنه طفره می‌روند با نوعی عقیم ماندگی فرهنگی روبرو هستند.

خرده فرهنگ‌های نظام سیاسی برای بقا و موجودیت در گفتمان انقلاب اسلامی باید درس عبرت و بصیرت از حضور مردمی در  حماسه 9 دیماه بگیرند . در رفتار و کردار سیاسی فتنه زدایی کنند  متوجه باشند که در کدام اکوسیسم فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند. حماسه 9 دیماه در حافظه تاریخی این ملت هرگز پاک نمی شود اگر چه برخی هنوز از روی بی بصیرتی و یا اگاهانه ان را کتمان کنند. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار