الگوی تربیتی فرزندان، خانواده است

خانواده عاملی اصلی تربیت فرزندان

یک روانشناس گفت: بهترین روش تربیت فرزندان روش متعادل است که به حقوق کودکان اهمیت داده می‌شود.

محبوبه فتاحی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هر خانواده در ارتباط با فرزندان خود از روش تربیتی خاصی استفاده می‌کند و منظور ما از روش تربیت شیوه‌ای است که والدین براساس آن فرزندان را تربیت می‌کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه تفاوت‌های بسیاری در نحوه تربیت فرزندان وجود دارد، افزود: امروزه می‌توان از دو نوع روش تربیت قدرت مدارانه و روش تربیت متعادل صحبت کرد.  
 
فتاحی اظهار داشت: در روش قدرت مدارانه، روش تربیت به صورت سنتی و قدیمی است که والدین بر این باورند برای جلوگیری از لوس شدن فرزندان باید از به کار بردن چوب و عصا دریغ نکرد و معمولا از تنبیه بدنی برای تربیت فرزند استفاده می‌کنند.  
 
وی اضافه کرد: در روش تربیت متعادل که بهترین روش تربیت فرزندان است به حقوق کودک اهمیت داده می‌شود و فرزندان در این روش فرصت ابراز عقیده ارند و در صورت بروز اشتباه به کودک به عنوان یک مجرم نگاه می‌شود.
 
فتاحی روانشناس با تاکید براینکه در روش متعادل والدین سرمش زندگی کودکان هستند و تمام رفتار آن‌ها به عنوان یک زیربنا در تربیت کودک موثر است بیان داشت: به طور مثال رفتار مذهبی والدین، نظم و تربیت موجود در زندگی آن‌ها، مهر و محبت والدین نسبت به یکدیگر الگوی بسیار مناسبی برای تربیت فرزندان است.  
 
وی خاطر نشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم برای تربیت فرزندان خود از روش تربیت متعادل استفاده کنند تا فرزندان به درستی تربیت شوند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: الگو ، تربیت ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار