توصیه‌هایی برای داشتن چیدمانی آرامش بخش در خانه

افرادی که به دنبال احساس آرامش و راحتی هستند هم می‌توانند از خطوط منحنی کمک بگیرید. پس اگر قصد تغییر دکوراسیون فضایی را دارید که می‌خواهید در آن استراحت کنید تا خستگی از تنتان در بیاید و به آرامش برسید، استفاده از خطوط منحنی بارز و به تعداد کافی ضرورتی است که نباید آن را فراموش کنید.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بر اساس آنچه که در علم روان‌شناسی آمده است هریک از خطوط تعریفی دارند که بر احساسات و خلق و خوی افراد تاثیر گذار است. ویژگی‌هایی که در چیدمان دکوراسیون خانه نیز خود را نشان می‌دهد. به طور قطع برای هریک از ما پیش آمده است که هنگام ورود به خانه یکی از دوستان یا آشنایان خود احساسی خاص به ما دست بدهد که دلیل آن نوع، طرح، رنگ وسایل یا شیوهای مربوط به چیدمان آن است.

 اگر هم یک خانه دارای چیدمان‌های متفاوت در هر اتاق خود با نوع خاص استفاده از خطوط باشد حتی با قرار گرفتن در یک اتاق یا هر فضای دیگری این اثرگذاری را احساس کرده‌ایم. به عنوان مثال وقتی در فضایی نشسته‌اید که عمده خطوط آن منحنی است، حس متفاوتی با زمانی داریم که همه وسایل و دکوراسیون آن‌ها از خطوط صاف تبعیت می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید در خانه یا محل کار خود احساس خوبی داشته باشید به این خطوط و تاثیرات آن توجه کنید. البته توصیه ما این است که برای داشتن محیطی دلنشین از معمای خط‌ها به صورت ترکیبی کمک بگیرید، زیرا که استفاده تنها از خطوط صاف یا منحنی در فضا نمی‌تواند شما را به حس تعادل و توازنی که انتظار دارید برساند.
 
  توصیه‌ای برای آنهایی که نیاز به تمرکز دارند

اگر نیاز با به تمرکز دارید و می‌خواهید در فضایی که نشسته‌اید بتوانید به یک موضوع به صورت خاص فکر کنید بدون اینکه ذهنتان در گیری مسایل دیگر شود یا با نگاه کردن به بخش‌های مختلف اتاق هوش و حواستان ا اجزا و نوع چیدمام وسایل برباید، باید بگویم که برای تمرکز روی کارهای مختلفی که در دست دارید و اینکه بتوانید از کرختی و سستی به دور باشید، توصیه می‌کنم به نحوی این فضا را مرتبط و تجهیز کنید که میزان خطوط صاف و مستقیم در اتاقتان بر سایر خطوط غالب باشد. البته استفاده از این خطوط تنها به چنین شرایطی یا فضاهایی ختم نمی‌شود، بلکه شما برای یکی دیگر اتاق‌های خانه‌تان هم می‌توانید از این خط‌ها کمک بگیرید. به عبارتی یکی از مکان‌هایی که در آن خطوط صاف کاربرد دارد و مفید است آشپزخانه محل سکونت شماست. کاربرد چنین خطوطی در این محدوده از خانه شما را در داشتن احساس بهتر و مصمم بودن برای رسیدگی به امور مختلف از جمله پخت و پز و غیره یاری می‌کند.
 
  پیشنهادهایی برای اتاق نشیمن و خواب

افرادی که به دنبال احساس آرامش و راحتی هستند هم می‌توانند از خطوط منحنی کمک بگیرید. پس اگر قصد تغییر دکوراسیون فضایی را دارید که می‌خواهید در آن استراحت کنید تا خستگی از تنتان در بیاید و به آرامش برسید، استفاده از خطوط منحنی بارز و به تعداد کافی ضرورتی است که نباید آن را فراموش کنید. بنابراین برای اتاق‌هایی مانند اتاق خواب، فضایی که کاربرد نشیمن در خانه دارد، پیشنهاد می‌کنم از مبلمان، اشکال و وسایلی استفاده کنید که خطوط منحنی در آن به خوبی آشکار باشد زیرا که همانطور که پیش‌تر اشاره شد خطوط منحنی قدرت زیادی در ایجاد احساس آرامش، راحتی و آسودگی خاطر در محیط و به طور حتم در افراد دارند.
 
  برای آنهایی که محیط‌های جدی را دوست ندارند

گاهی اوقات درست در بدو ورود به یک خانه یا دفترکار احساسی که به ما دست می‌دهد ورود به محیطی جدی است که چندان هم به مذاق ما خوش نمی‌آید، زیرا هم در آن راحت نیستیم و هم احساس آرامش نداریم. به زبان ساده‌تر حس معذب بودن عذابمان می‌دهد. سخت نگیرد اگر می‌خواهید این شرایط را در خانه نداشته باشید تا هر کسی به دیدار شما آمد حس خوبی داشته باشد، به طور قطع برای ایجاد تعادل و اینکه بتوانید فضایی که در آن حضور دارید را از حالت خشک و جدی خارج کنید.

برای این کار بهتر است به جای ترکیب خط‌ها و افزودن اندکی از خطوط منحنی به خطوط صاف و اشکال زاویه دار که به شکل غالب به چشم می‌آید، از سایر عناصر برای تلطیف آن فضا کمک بگیرید. به طور مثال از یک آبنما در محیطی که چیدمان یا نوع رنگ آمیزی دیوار‌ها نشان می‌دهد خطوط صاف زیادی در آن وجود دارد، استفاده کنید. مطمئن باشید صدای آب و تصویر ریزش آن در احساس موجود در فضا را تلطیف کرده و به تعادل می‌رساند. ضمن اینکه به افراد حاضر آرامش را هدیه می‌دهد.
 
   حس تعادل و توازن با ترکیب بندی خطوط

ترکیب خطوط منحنی و صاف هم راهکار دیگری است که می‌تواند به شما برای داشتن فضایی دلنشین یاری برساند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد استفاده یک سویه از یک نوع خط حال چه منحنی و چه صاف احساسی افراطی در محیط ایجاد می‌کند که شاید چندان دلنشین نباشد، زیرا که تعادل در میان خطوط مد نظر قرار نداشته است. برخی از کار‌شناسان و روان‌شناسان اینگونه اعلام می‌کنند که به کار بردن مطلق خطوط منحنی این حس را به فرد می‌دهد که در فضایی مختص به کودکان نوپا شرکت کرده است، یا به طور متقابل اگر تنها از خطوط صاف استفاده شود، فرد احساس می‌کند در یک لوکشیش سینمایی که داستانی خشک و بی‌احساس دارد حاضر شده است.

بنابراین برای ایجاد تعادل، توازن، ایجاد احساس متعادل و تاثیر گذاری مطلوب بر احساس و خلق و خوی افراد باید ترکیبی از این دو خطوط به کار برده شود. اگر هم تصمیم گرفته‌اید تا آرامش، راحتی و تمرکز را به محیط خانه خود بیاورید مواردی که به شما حس خوب و اطمینان بخشی خواهد داد از خط‌های منحنی به صورت غالب و از خطوط صاف به میزان کمتر استفاده کنید. به زبان ساده‌تر در این ایده غالب خطوط منحنی غالب هستند و خط‌های صاف تنها نقش چاشنی را دارند که می‌خواهند فضا را از یکنواختی خارج کنند. البته اگر دوست دارید فضایی که د راختیار دارید جدی تری و پرانرژی باشد بهتر است بیشتر به سراغ خطوط صاف بروید و حضور آن‌ها را پر رنگ کنید./حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار