حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:

اصول‌گرایان راهی جز همگرایی و وفاق ندارند/ پنجمین جلسه همگرایی اصول‌گرایان هفته آینده در مصلی تهران برگزار می‌شود

عضو جامع روحانیت مبارز گفت: یکی از امکانات کلیدی برای تأثیرگذاری اصول‌گرایان، همگرایی و وفاق است و احزاب اصول‌گرا برای تأثیرگذاری راه دیگری جز همگرایی و وحدت ندارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز طی سخنانی در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله (عج) گفت: برای تأثیرگذاری در جامعه ابتدا باید توانمند شویم و امکانات این توانمندی را فراهم کنیم و از این توانمندی در زمان مناسب استفاده کنیم.  
 
وی ادامه داد: گاهی یک انسان به حدی توانمند و با ظرفیت و تأثیرگذار است که دیگر به منزله یک فرد نیست بلکه به منزله یک امت است.

عضو جامع روحانیت مبارز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک فرد بود که نقشه سیاسی جهان را تغییر داد تصریح کرد: در تاریخ انسان‌های نقش‌آفرین فراوان بودند.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به تأثیرگذاری واقعه عاشورا در طول تاریخ گفت: ممکن است گفته شود که این تأثیرگذاری عظیم تنها از معصومین برمی‌آید اما این چنین نیست، بلکه انسان‌های دیگری هم هستند که می‌توانند تأثیرگذار باشند و نمونه آن هم مالک اشتر است.  
 
عضو جامع روحانیت مبارز در ادامه با طرح این سوال که آیا ما اصول‌گرایان می‌خواهیم یک جمعیت موثر باشیم یا خیر گفت: ما اصول‌گرایان نمی‌خواهیم در معرض توهین‌های دیگران مبنی بر عدم کارایی و عدم تأثیر قرار بگیریم، بلکه می‌خواهیم یک مجموعه موثر باشیم و این اثرگذاری هم حائز یکسری مقدمات شرایط است.  
 
وی اظهار داشت: یکی از امکانات کلیدی برای تأثیرگذاری اصول‌گرایان، همگرایی و وفاق است و احزاب اصول‌گرا برای تأثیرگذاری راه دیگری جز همگرایی و وحدت ندارند.
 
عضو جامع روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت دور هم جمع شدن احزاب اصول‌گرا جهت نیل به توافق جمعی گفت: من از جمعیت ایثارگران به سبب جمع کردن طیف‌ها و سلایق مختلف اصول‌گرایی تبریک می‌گویم و این کار بسیار ارزشمند است و راهی هم جز این وجود ندارد.  
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به سفر خود به 18 استان کشور و ترتیب دادن جلسات همگرایی در این استان‌ها بیان داشت: در استان‌هایی که جلسات همگرایی اصول‌گرایان ترتیب داده شد استقبال بسیار گسترده‌ای از همه طیف‌ها و تشکل‌های اصول‌گرایی صورت گرفت و شعار ما در آن جلسات هم حول محور اتحاد و همگرایی بود.  
 
وی تصریح کرد: هر اصول‌گرایی که در هر نقطه از کشور و در هر مرکزی فعالیت می‌کند در دایره اتحاد و همگرایی اصول‌گرایان تعریف می‌شود و تفاوتی هم ندارد که در چه حزبی فعالیت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام تقوی با ابراز تعجب از برخی مسائل که از ناحیه برخی اصول‌گرایان مطرح می‌شود اظهار داشت: برخی اصول‌گرایان حاضر نیستند تا در یک جلسه در کنار سایر هم طیفان خود بنشینند و این امر بسیار تعجب‌آور است؛ چرا که ما مدعی هستیم با اندیشه‌های خود می‌توانیم نه تنها کشور را که جهان را اصلاح کنیم.  
 
وی ادامه داد: البته تمام سران و طیف‌ها و سلیقه‌های اصول‌گرایی از جلسات همگرایی استقبال کرده‌اند و هفته آینده هم پنجمین جلسه همگرایی اصول‌گرایان در مصلی تهران با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی برگزار می‌شود.  
 
عضو جامع روحانیت مبارز اظهار داشت: اصول‌گرایان منشور جامعتین را که دارای 12 باید و 12 نباید است محور وحدت خود قرار داده‌اند و هر پنجشنبه در میان، جلسات عمومی همگرایی اصول‌گرایان در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام تقوی در پایان با بیان اینکه تأثیرگذاری اصول‌گرایان در جهت آرمان‌های انقلاب به کار می‌رود خاطر نشان کرد: ما مقلدان رهبری هستیم و پیرامون جلسات همگرایی خود نیز به کسی گزارش نمی‌دهیم و اگر قرار باشد گزارشی ارائه شود آن گزارش به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: عظیم ، مالک ، اشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار