کرمان؛

اجراي 5 هزار و 890 هكتار كشاورزي حفاظتي در استان كرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از ابتداي امسال تاکنون 5890 هکتار کشاورزی حفاظتی در شهرستان‌هاي ارزوئيه، بردسير و كرمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهادكشاورزي استان،فريدون آهنگری افزود: هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی با اجرای کشاورزی حفاظتی کاهش مي‌يابد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر از 1950 هکتار خاکورزی حفاظتی در شهرستان بردسیر، 3700 هکتار در شهرستان ارزوئیه و بیش از 240 هکتار خاکورزی حفاظتی وکشت مستقیم در تکاب شهداد از مناطقي است كه با همكاري كشاورزان محترم و آموزش‌هاي كارشناسان فن اين عمليات در آنها اجرا شده است.

مهندس وكيل زاده مسئول كشاورزي حفاظتي شمال استان نيز گفت:کشاورزی حفاظتی به عنوان مجموعه‌ای از روش‌های زراعي شامل نگهداری بقایای گیاهی در سطح خاک، تناوب صحیح زراعی،کاربرد کود سبز،کاهش فشردگی خاک،حفظ رطوبت خاک،جلوگیری از فرسایش،پیشگیری از بهم خوردن ساختمان خاک،افزایش کارایی مصرف آب،تقویت میکرو ارگانیسم‌های خاکزی،کنترل علف‌های هرز،کاهش هزینه‌ها،کاهش مصرف سوخت واحیای اراضی کم بازده مي باشد كه يكي از راه‌هاي توسعه پایدار کشاورزی مي‌باشد و ضروري است كشاورزان برنامه‌های کم خاک ورزی و بی‌خاک‌ورزی را در کشت پائیزه غلات اجرا کنند.

وي افزود: کشت مستقیم یکی از شاخه‌های کشاورزی حفاظتی محسوب می‌شود که هم اکنون در تکاب شهداد در بخشی از کشت پائیزه غلات (گندم وجو ) در حال اجرا است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کشاورزی ، حفاظتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.