حال ملک عبدالله خوب است

ریيس مركز مطالعات خاورميانه در عربستان بدنبال برخی گزارشات در خصوص وخامت حال ملک عبدالله اظهار داشت که وضعيت سلامتی عبدالله بن عبدالعزيز خوب است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم "انور عشقی"، رییس مركز مطالعات خاورمیانه در عربستان، در گفت وگو با این شبکه اظهار داشت: وضعیت سلامتی عبدالله بن عبدالعزیز خوب است.

وی همچنین برخی خبرها درباره تنگی نفس شاه سعودی و انتقال وی به بیمارستان به این علت را رد كرد و گفت: براساس پیش بینی ها، این امكان وجود دارد كه شاه سعودی بعد از انتقال به بیمارستان برای آزمایش های پزشكی، امروز از بیمارستان مرخص شود.

این كارشناس سعودی در عین حال درباره ماهیت آزمایش‌های پزشكی یاد شده سخنی نگفت.

به دنبال انتقال شاه سعودی به بیمارستان برخی منابع در گفت وگو با شبكه العالم از وخامت حال وی خبر دادند و درپی انتشار این خبرها، سهام عربستان به میزان 5 درصد در بازار پایین آمد تا این كه قبل از بسته شدن بازار، به طور تقریبی بهبود یافت.

سوالاتی نیز درخصوص امكان تبدیل كشمكش جناح ها به برخورد و درگیری در داخل خاندان حاكم سعودی در صورت مرگ شاه عربستان مطرح شده است.

انور عشقی گفت: عبدالله بن عبدالعزیز برای آزمایش های پزشكی به بیمارستان رفت و تصاویری در شبكه‌های اجتماعی منتشر شد؛ درحالی كه از سلامت خوبی برخوردار بود و شاهزاده سلمان گفت كه عبدالله بن عبدالعزیز با فرزندان و كودكانش سخن می گوید و بازی می كند. همه انتظار دارند كه امروز مرخص شود.

عشقی خاطرنشان کرد: برخی اخباری را مطرح كردند مبنی بر اینكه شاه سعودی دچار تنگی نفس شده و به بیمارستان منتقل شده است درحالی كه دفتر پادشاهی سعودی این خبرها را تایید نكرده است. شاه سعودی براساس صدا و تصاویر منتشر شده در سلامت به سر می برد.

عشقی درباره علت افت سهام در عربستان درپی انتشار خبر یاد شده گفت: عربستان یكی از 20 كشور تاثیر‌گذار اقتصاد جهانی است و در رتبه 16 قرار دارد لذا این خبر جهان را نگران می كند و می دانیم كه بازار سهام همواره در بیشتر موارد از جنبه های روانی تاثیر می‌پذیرد.

رییس مركز مطالعات خاورمیانه در عربستان افزود: عربستان باثبات است و روند نقل و انتقالات در آن ساده و روان صورت می‌گیرد.

شاه سعودی در سال 1924 میلادی متولد شد و سال 2005 میلادی بر اریکه سلطنت تكیه زد اما وضعیت جسمانی او از سال 2010 میلادی وخیم شد تا این كه برای درمان به آمریكا رفت و همین وضعیت سوالات زیادی را درباره جانشینش ایجاد كرده است.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۳
مرگ هم ازش متنفره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۳
این عکساجعلی هستن.حال اون خونخوار خرابترازاین حرفاست.انشاالله به زودی زودبه درک واصل میشه
-
کریم آباد
۱۹:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۳
اللهی که زودتر به درک واصل بشه این وهابی آدم کش......................
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۳
نمی دونم شاید با مرگش یه فرجی بشه...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۳
ای نمی خواهد بمیره.......
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۳
آخرین پادشاه عربستانه
Iran (Islamic Republic of)
msg13
۱۵:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۳
بمير ديگه
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۳
بمیر دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۳
ظاهرا با پول بیشتر اعضای بدنش رو تعویض کرده و بالای 100 سال میخواد زنده بمونه
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۲۲:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۳
لعن الله علی آل سعود.
آخرین اخبار