واشنگتن پست

چالشهای دموکرات‌ها در سال 2015

واشنگتن پست نوشت نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد دموکراتها انتظار دارند در سال 2015 سال دشوار و پر تنشی داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم "جیم فولر" درباره چالشهای دموکراتها در سال 2015 نوشت، آیا برای آغاز سال 2015 هیجان زده اید؟ اگر شما یک دموکرات بودید، احتمالا در مقایسه با سال گذشته کمتر از آغاز سال جدید هیجان زده شده اید. مرکز تحقیقاتی پیو در اوایل ماه دسامبر تحقیقی انجام داد و از آمریکایی ها سئوال کرد آیا آنها فکر می کنند سال جدید بهتر از امسال خواهد بود. در آغاز سال 2014 هشتاد و یک درصد دموکراتها معتقد بودند سالی که پیش رو دارند سال بسیار خوبی خواهد بود. اما امسال فقط 61 درصد دموکراتها درباره سال 2015 چنین عقیده ای را دارند. هرچند همچنان اکثریت دموکراتها چنین عقیده ای را دارند اما کاهش بسیار زیادی در این دیدگاه مشاهده می شود.

اتفاقاتی که در اواسط سال 2014 رخ داد ارتباط بسیاری در این کاهش داشته است. دموکراتها کرسی های بسیاری را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از دست دادند. 

نتایج این بررسی نشان می دهد تغییرات پیش بینی نشده ای در دیدگاه گروه های مستقل و جمهوریخواهان رخ داده است. آنها خیلی درباره سال 2014 امیدوار نبودند اما اکنون بسیار به سال 2015 امیدوار و خوش بین هستند. در سالی که اعتراضات بسیار، بیماری های مسری، سربریدن ها، آمار بالای سقوط و ناپدید شدن هواپیماها، حملات بسیار و بسیاری دیگر از حوادث ناگوار دیگر در ان رخ خواهد داد، کاملا طبیعی است که آمریکایی ها نیز درباره چنین حوادثی ابراز نگرانی کنند. 

براساس بررسی هایی که موسسه گالوپ انجام داده است فقط 15 درصد آمریکایی ها رویکرد کنگره را در سال 2015 و 48 درصد نیز رویکرد رئیس جمهور را تائید می کنند. نتیجه همه این بررسی ها نشان می دهد احتمالا آمریکایی ها دوست ندارند در جشنواره های گوناگون به مناسبت سال نو خیلی به مسائل سیاسی فکر کنند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار