مشهد؛

آغاز طرح غربالگري اضطراب كودكان در 50 مهد كودك مشهد

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی خراسان رضوی گفت:درطرح غربالگری اضطراب کودکان، 2000 كودك پنج تا شش ساله از نظر اختلالات اضطرابي، غربال مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، طاهره علوی، كارشناس دفتر مشاوره‌ بهزيستي خراسان رضوي با شاره به اینکه این طرح در تمام استان های کشور اجرا می شود گفت: اين طرح به دنبال موفقيت‌آميز بودن غربالگري اضطراب كودكان در سه استان كشور، در خراسان رضوي آغاز شده است.

وی بااشاره به اینکه در مهدهاي محل اجراي طرح، والدين به مهد كودك دعوت و جلسات توجيهي براي آنان برگزار مي‌شودافزود: نحوه‌ اجراي طرح در منازل به اين شكل است كه والدين رفتارهاي كودكان خود را زير نظر مي‌گيرند و رفتارها و عكس‌العمل‌هاي آنان را مطابق برنامه‌ تست يادداشت و نتايج را به مهدهاي كودك منتقل مي‌کنند.

طاهره علوی در ادامه گفت: اين تست‌هاي تكميل شده در بهزيستي استان مورد بررسي قرار مي‌گيرد و بررسي كارشناسان متخصص مشاوره‌ كودك، نشان خواهد داد كه چه تعداد از اين كودكان، مبتلا به كدام نوع اختلال اضطرابي هستند يا كدام‌يك از معيارهاي اين اختلال را دارا مي‌باشند.

وی گفت: پس از تشخيص قطعي اختلال، خانواده براي درمان راهنمايي و در صورت نياز به روان‌پزشك معرفي مي‌شود.

كارشناس دفتر مشاوره‌ بهزيستي خراسان رضوي با اشاره به اینکه مرحله‌ تست و غربال تا معرفي به مشاور و قطعي شدن اضطراب، كاملا رايگان است افزود: از مرحله‌ ارجاع به متخصص يا نياز به جلسات مشاوره‌ بيشتر، در صورتي كه خانواده بضاعت تامين مخارج را نداشته باشد، مي‌تواند از يارانه‌ بهزيستي بهره‌مند شود.

وي گفت: شش مركز مشاوره كه تخصص يا تجربه‌ بيشتري در زمينه‌ مشاوره‌ كودك و خانواده دارند براي اين طرح در نظر گرفته‌ شده‌اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.