گزارش کامل از کنگره جمعیت ایثارگران

اصولگرایان ائتلاف و وحدت بر محوریت ولایت فقیه را تنها راه پیروزی عنوان کردند

ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی و حزبی در ساختمان یادمان شهدای هفت تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ در این کنگره شخصیت‌های حزبی و سیاسی از جمله: حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم محمد عباسی وزیر ورزش دولت دهم، طریقت‌منفرد وزیربهداشت دولت دهم و عضو جمعیت ایثارگران، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، حسین شیخ‌الاسلام مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی،‌ نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی، مجتبی شاکری عضو شورای شهر و عضو جمعیت ایثارگران، لطف الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران، عباس شیبانی عضو شورای شهر، حسین مظفرعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،تقی‌پور عضو شورای عالی فضای مجازی، سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، غفوری‌فر عضو شورای مرکزی موتلفه و علیرضا زاکانی دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، کاظیم صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهران دبیر کل جبهه پایداری حضور داشتند.

در این مراسم حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به آسیب‌شناسی اختلاف میان اصول‌گرایان پرداخت و گفت: اختلاف اصول‌گرایان کجاست که وحدت را بهم زده است این آسیب‌شناسی را می‌توان در چند محور بررسی کرد یکی از موارد این است که نباید اهداف با آرمان انقلاب اسلامی را فراموش کنیم مسئله دیگر این است که اسلام باید مبنای تمامی حرکت‌ها باشد و نمی‌توان با قرائت‌های مختلف دنبال کنیم بلکه اصل راه مسیر ولی فقیه است.
 
وی در ادامه افزود: محتوای وحدت علاوه بر تکیه به اسلام گفتمان‌های مورد نیاز در هر مقطع است و گفتمان مورد نیاز این مقطع اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید تمامی ظرفیت‌های مسئله را در سهم و باور مسئله و ثانیا در مقام اجرا بسیج کنیم.

فدایی با اشاره به سعی معاندان نظام علیه کشور تصریح کرد: تمامی تلاش نظام سلطه و منحرف این است که گفتمان‌های دیگر را جایگزین کند و از این راه تنش سیاسی و دوقطبی‌سازی را در جامعه سازماندهی کند و ما باید در این میدان که ضرورت اجتناب‌ناپذیر انقلاب اسلامی بحث قدرت درون‌زای نظام و تکیه بر ظرفیت خودمان را در پیش بگیریم در این صورت این مسأله قدرتی می‌شود و می‌توانیم در مذاکرات پیروز شویم و اگر کسی صدای دیگری سر دهد با مواضع رهبری زاویه دارد.  
 دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اصول‌گرایان مخالف استیلای بیگانگان هستند بنابراین باید جبهه گسترده‌ای براساس گفتمان مقام معظم رهبری سامان دهیم و مشکلات کشور را حل کرده و در اقتصاد مقاومتی موفق شویم. 

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری با بیان این که اهمیت وحدت برای اصولگرایان روشن است اظهار داشت: باید به سمت خدا برویم و اگر درباره خدا اخلاص داشته باشیم حساسیت‌ها، تحزب‌گرایی و سیاست‌زدگی‌ها کنار می‌رود.
 
وی با اشاره به این که پیروی از ولایت زیرمجموعه توحید است تصریح کرد: وجه مشترک همه مذهبی‌ها ولایت است؛ اگر عده‌ای هم خلاف این مسئله حرف‌هایی می‌زنند خودشان هم نمی‌دانند که دارند چه می‌گویند.
 
وی تاکید کرد: انسان موحد نمی‌تواند ولایت را قبول نداشته باشد.
 
آقاتهرانی در ادامه صحبت‌هایش گریزی هم به صحبت آیت‌الله مدرس و حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر یکی بودن سیاست و دیانت زد و در همین باره خاطر نشان کرد: سیاست ما در عمل عین دیانت نیست که اگر چنین بود این همه اختلاف نداشتیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جریان فتنه دشمن تمام توان خود را برای سرنگونی نظام گذاشت اظهار کرد: بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) تاکنون خیل عظیمی همچون روز 9 دی به خیابان‌ها نیامده بود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم در آینده دشمن به انقلاب لطمه نزند باید آن انسجام و هم‌سویی 9 دی حاصل شده و منیت‌ها و شخصیت‌پرستی‌ها کنار گذاشته شود.
 
آشتیانی خاطرنشان کرد: اگر در کارهای خود ولایت را محور قرار دهیم قطعا موفق خواهیم بود.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در این میزگرد، ابتدا به مسئله فتنه 88 اشاره کرد و گفت: عده‌ای در داخل مدت‌ها تلاش کردند صورت مسئله فتنه 88 برداشته شود این افراد باید بدانند این فتنه برای براندازی نظام بوده است و مصداق عینی این مسئله این است که در بحبحه فتنه 88 عده‌ای را با مسلسل و بی‌سیم پیشرفته بسیج کرده بودند تا زمانی که سران فتنه افراد معترض را دعوت کرده بودند تا کف خیابان‌ها بریزند به رگبار ببندند، بنابراین مسئله تقلب در انتخابات در خارج طراحی شده بود.
 
وی با اشاره به نوشته‌ای از قول یکی از صاحب مقامان آمریکایی در جریان فتنه افزود: یکی از افراد رئیسی میز ایران در سازمان سیا، قبل از انتخابات سال 88 گفته بود فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب رنگین کلید می‌خورد که ما پیش از این آن را در صربستان و گرجستان تجربه کردیم.
 
وی با تاکید بر لزوم وحدت میان اصولگرایان تصریح کرد: من معتقدم که اصولگرایان راهی جز ائتلاف ندارند و حزب اعتدال و توسعه دولت یازدهم مسافرت‌های استانی خود را از مدت‌ها پیش انجام داده‌اند تا میان مسئولیت ستاد رئیس‌جمهور و اصلاح طلبان گره‌ای زده شود و اتحادی حاصل گردد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه وحدت حزب اعتدال و توسعه با احزاب اصلاح طلب تصریح کرد: این حزب اصولگرایان را از دستگاه‌های اجرایی درو می‌کند چرا که تمامی فرمانداران را یک دست از اصلاح طلبان انتخاب کرده‌اند پس چگونه ما اصولگرایان سر اختلاف سلیقه احتمالی حق نداریم که به ائتلاف به عنوان تنها راه حل نیندیشیم.
 
حبیبی در پایان با اشاره به لزوم وحدت اصولگرایان با روحانیت خاطر نشان کرد: این ائتلاف بدون محوریت روحانیت ائتلاف نیم‌بندی است و در صورت وجود شخصیت‌هایی هم چون آیت‌الله مصباح یزدی در زیر چتر گسترده خود احتمال ائتلاف و وحدت زیادی وجود دارد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حماسه عظیم 9دی گفت: 9 دی 88 یک اتمام حجت از طرف مردم با بیگانگان و فعالان سیاسی بود.
 
وی با اشاره به مختصات کنونی ایران در جغرافیای انقلاب اظهار داشت: در 36 سال اخیر تجربه ما بیشتر شده است و به موازات آن تجربه دشمنان ما نیز افزایش یافته است.
 
حداد عادل با اشاره به تلاش دشمنان در طول این سال‌ها برای کسب آگاهی از منشا انقلاب اسلامی گفت: در طول این 36 سال چندین کنفرانس بین‌المللی برای شناخت تشیع و منشا انقلاب اسلامی ایران در کشورهای غربی برگزار شده است.
 
وی با بیان این که فشار اقتصادی دستور کار دشمنان برای هجمه به نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی است تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در شرایط فعلی به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی باید از حربه فشار اقتصادی استفاده کنند و در این مسیر برای تبلیغات روانی نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌اند.
 
حداد عادل ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا چنین القا کند که مرگ و حیات ملت ما به تصمیم آمریکا برای لغو یا افزایش تحریم‌ها بستگی دارد و این امر مختص به زمان فعلی نیست بلکه از دو سال پیش نیز دشمنان این خط را در دستور کار قرار دادند.

حداد عادل با اشاره به شعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 92 بیان داشت: من در انتخابات اخیر توجه داشتم که گفتمان غالب کاندیداها محور قرار دادن مسائل اقتصادی بود و این درحالی بود که برجسته کردن مسائل اقتصادی خواست که دشمنان ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه بودن مسائل هسته‌ای اظهار داشت: دشمن با پایین آوردن قیمت نفت نشان داد که اگر در مسئله هسته‌ای هم به توافق برسیم و تحریم‌ها لغو شود بازهم به فشار اقتصادی امیدوارند.
 
وی تصریح کرد: دشمن در قضیه کاهش قیمت نفت هدف خود را فشار اقتصادی و مدیریت افکار عمومی ایران ترسیم کرده است و می‌خواهد از این طریق مردم را به جان هم بیاندازد و راهکار مقابله با این مسئله هم اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.  
 
حداد عادل با بیان اینکه دشمن برای تأثیرگذاری در سیاست داخلی و انتخابات ایران برنامه‌ریزی کرده است گفت: تنها راه مقابله با دشمن محور قرار دادن اصول اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی باید گفتمان حاکم بر تمام فعالیت‌های کشور شود و باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نخواهد شد.  
 
وی ادامه داد: در مقابل فشاری که دشمن در عرصه اقتصادی به انقلاب اسلامی وارد می‌کند ایران هم میدان‌های اقتدار تازه‌ای را تجربه می‌کند و نفوذ ایران در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین گواه این مدعا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را نمادی از اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در سه دهه پیش به دست صدام از داخل عراق شبانه‌روز به سر ملت ما بمب و موشک می‌بارید اما امروز به برکت خون شهیدان و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای این انقلاب به آن درجه از اقتدار رسیده است که در مراسم اربعین بیش از یک‌ونیم میلیون نفر از مردم کشورما به آسانی به سایر مسلمانان در عراق می‌پیوندند.
 
حداد عادل رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ایمان و صداقت انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: در همین چند سال اخیر برخی مبارزان فلسطینی حرف‌های نامربوطی را علیه ایران مطرح کردند اما رهبری بدون توجه به این حرف‌ها و در نهایت صداقت اعلام کردند که ما از حمایت مردم مظلوم فلسطین کوتاه نمی‌آییم و نتیجه‌ این حمایت هم در جنگ 50 روزه غزه آشکار شد.  
 
حداد عادل در ادامه بار دیگر به توطئه اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما امروز وارد یک مصاف جدی شده‌ایم و آن مصاف اقتصادی است و باید متوجه باشیم که دشمن با اهرم فشار اقتصادی نتواند در صفوف ما ایجاد تفرقه کند و انقلاب را از مسیر خود خارج سازد.  
 
حداد عادل با بیان اینکه من نمی‌خواهم پرونده انتخابات گذشته و شکاف‌های ایجاد شده را باز کنم و نمک بر زخم تفرقه بپاشم گفت: اصول‌گرایان هرگاه در انتخابات دست به دست هم دادند و متحد شدند پیروزی را نصیب خود کردند.
 
وی ادامه داد: امروز رقبای اصول‌گرایان طعم شیرین پیروزی را به واسطه وحدت چشیده‌اند و در نتیجه ما هم باید طعم تلخ شکست به واسطه تفرقه را چشیده باشیم.  
 
نماینده مردم تهران و مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در انتخابات پیش‌رو مهم نیست که کدام شخص یا سلیقه اصول‌گرایی پیروز شود بلکه مهم این است که مجلس آینده در خط امام و رهبری قرار داشته باشد.  
 
وی با اشاره به اینکه با گمنامی می‌توان به انقلاب بیشتر خدمت کرد بیان داشت: همه طیف‌ها و تشکل‌های اصول‌گرایی باید توجه کنند که مهمترین نکته حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و با این طرز فکر اصول‌گرایان باید متحد شوند.  
 
حداد عادل در پایان سخنان خود به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و عدم پوشش خبری این تجمع عظیم از سوی برخی روزنامه‌های مدعی‌ اصلاح‌طلبی اشاره داشت وخاطر نشان کرد: معنای این عدم برجسته‌سازی تجمع میلیونی اربعین از سوی برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی آن است که اصول‌گرایان مراقب باشند و با اتحاد و همگرایی خود پرچم انقلاب را بدست این گروه ندهند.  

در این همایش همچنین آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی گفت: مسئله امامت به عنوان رکن و منشا تمامی برکات است و به نعمتی مطلق که تمامی نعمت‌ها زیرسایه آن قرار دارند در واقع امامت روحی است که پیکره عظیم جامعه را به هم متصل و منسجم می‌کند و فلسفه وجودی امامت است که قطرات پراکنده را واحد و به صورت نیروی عظیم با برکات فراوان تبدیل می‌کند.  
 
وی در ادامه با اشاره به وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی افزود: بدون امامت ایمان دوامی ندارد و معرفت سوای علم به امام زمان(عج) است در واقع کلمه معرفت باور ایمان است و اگر این معرفت جمعی حاصل گردد اتحاد و انسجام در یک مسیر به سوی مقصد حاصل می‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران در گریز تاریخی اظهار داشت: در زمان امیرالمونین(ع) متاسفانه رمز پیروزی باطل این بود که عدم اطاعت از رهبری امام را در مسیر ولایت با مشکلات مواجه کرد، ولی در نقطه مقابل گروه باطل از امیر و ولی خود اطاعت کردند و این مسئله باید درس عبرتی برای ما قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: ما مشروعیت رئیس‌جمهور را صندوق آرای نمی‌دانیم برای ما ملاک امضای خدا نسبت به آراست و در اسلام ادامه حیات دینی و عزت چنگ زدن به ریسمان امامت است بنابراین مسئله قانون اساسی آرای عمومی و صندوق‌هایی که داریم با آن چه که دنیا به دنبال آن می‌رود تفاوت ماهوی دارند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه مشروعیت بخشیدن قانون اساسی زیرسایه ولایت افزود: آن چه که در قانون اساسی آمده تمامی اختیارات ولی فقیه نیست و بخشی از جزئی از اختیارات ایشان است در واقع این ولایت است که به قانون اساسی، صندوق آرای عمومی اعتبار داده است در نتیجه سکولار را امری نامربوط و ضد مصالح بشری می‌دانیم بنابراین ما معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر از خدا جز به اذنش حق حاکمیت به هیچ کس را ندادند.
 
وی با اشاره به بازشناسی ریشه حکومت اسلامی گفت: این مسئله باید همیشه تابلویی باشد تا راه را گم نکنیم چرا که فارغ از قانون در زمان انقلاب اسلامی این امامت و ولایت است که مجوزی می‌شود تا جان و هستی‌مان را به اذنش در طبق اخلاص بگذاریم.
 
وی اظهار داشت: گاهی بر اثر جوسازی و حرکت‌های مادی با جاذبه‌هایی که ایجاد می‌کنند فشارهایی که می‌آورند و پول‌هایی که می‌دهند افراد غیراصیل در صحنه حضور پیدا می‌کنند و متاسفانه موحدان با این افراد در یک سطح اعتبار می‌یابند لذا قانون اساسی و آرای عمومی به اعتبار امضای ولی فقیه است و اطاعت از قوانین چون با امر ولی فقیه برای ما الزامی می‌شود اگر ولایت را برداریم تمامی امور اعتقادی به جایی بند نیست.
 
صدیقی با اشاره به مسئله تحزب منهای ولایت افزود: تحزب خودش باعث اختلاف است و آن چیزی که احزاب را کنترل و ایجاد رقابت می‌کند و زیر نظر داشته و انحرافات را تذکر می‌دهد امر ولایت است و در صورت عدم تبعیت از ولایت آخرت نیز نداریم.  
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چرا باید رهبری چیزی بگوید و خواص عمل نکنند و چرا مدعیان ولایت با هم نجوشند بنابراین باید ابتدا گوش شنوا داشته باشیم و برای رضای خدا به آن چه که ولایت ندا می‌دهد عمل کنیم.
 
وی با اشاره به نقش ولی در ایجاد وحدت گفت: وحدانیت اقتضا وحدت امامت و رهبری را دارد و شورا در مسئله توحید نمی‌گنجد و مسائل شورا و حزب نتیجه‌اش جز اختلاف چیزی نیست وقتی استکبار در موضوع نابودی ما وحدت کلمه دارند پس چرا نباید ما وحدت کلمه داشته باشیم.
 
صدیقی با اشاره به استراتژی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حق و باطل در مقابل هم هستند بنابراین ما نباید منتظر باشیم دنیا روزی با ما کنار بیاید همان طور که امام خمینی(ره) تاکید داشتند حرکت خود را با نفی به طاغوت شروع کرده و به صورت استراتژی برای ما به ارث گذاشتند بنابراین اسرائیل باید محو شده و بدانیم که آمریکا شیطان بزرگ است و عبودیت خود جز با مبارزه طاغوت معنا ندارد.
 
صدیقی در رابطه با نیروهای اصولگرا اظهار داشت: اصولگرایان نیروهای متدین و مومنی هستند و حجت‌الاسلام تقوی مدتی است حرکت سالم با روش متین کلید زده‌اند و آن همگرایی تمامی اصولگرایان است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز جنگ تمام عیار در دنیا علیه ماست و فرمانده شایسته در عصر حاضر بعد از امام زمان(عج) با این ظرفیت و رنگ تعبد جز رهبری کس دیگری نیست نباید حضور ایشان را نادیده بگیریم و کفران نعمت کنیم.
 
وی با اشاره به حس وحدت در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی تمامی رسانه‌ها و گروه‌های معاند کشور با وجود اختلاف نظر که همان تضعیف جمهوری اسلامی ایران است از منصبشان کناره‌گیری می‌کنند و در مسیر خود ایستاده‌اند ما که زیر پرچم امام زمان(عج) هستیم چه عذری را داریم که حول محور رهبری نباشیم در نتیجه نیروهای ما باید حداکثر صبر را داشته باشند و اختلاف نظرها را کنار بگذارند و از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که این جمع را تشکیل دادند تشکر می‌نمایم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز به عنوان یکی از سخنران‌های این همایش با تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله (عج) گفت: برای تأثیرگذاری در جامعه ابتدا باید توانمند شویم و امکانات این توانمندی را فراهم کنیم و از این توانمندی در زمان مناسب استفاده کنیم.  
 
وی ادامه داد: گاهی یک انسان به حدی توانمند و با ظرفیت و تأثیرگذار است که دیگر به منزله یک فرد نیست بلکه به منزله یک امت است.

عضو جامع روحانیت مبارز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک فرد بود که نقشه سیاسی جهان را تغییر داد تصریح کرد: در تاریخ انسان‌های نقش‌آفرین فراوان بودند.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به تأثیرگذاری واقعه عاشورا در طول تاریخ گفت: ممکن است گفته شود که این تأثیرگذاری عظیم تنها از معصومین برمی‌آید اما این چنین نیست، بلکه انسان‌های دیگری هم هستند که می‌توانند تأثیرگذار باشند و نمونه آن هم مالک اشتر است.  
 
عضو جامع روحانیت مبارز در ادامه با طرح این سوال که آیا ما اصول‌گرایان می‌خواهیم یک جمعیت موثر باشیم یا خیر گفت: ما اصول‌گرایان نمی‌خواهیم در معرض توهین‌های دیگران مبنی بر عدم کارایی و عدم تأثیر قرار بگیریم، بلکه می‌خواهیم یک مجموعه موثر باشیم و این اثرگذاری هم حائز یکسری مقدمات شرایط است.  
 
وی اظهار داشت: یکی از امکانات کلیدی برای تأثیرگذاری اصول‌گرایان، همگرایی و وفاق است و احزاب اصول‌گرا برای تأثیرگذاری راه دیگری جز همگرایی و وحدت ندارند.
 
عضو جامع روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت دور هم جمع شدن احزاب اصول‌گرا جهت نیل به توافق جمعی گفت: من از جمعیت ایثارگران به سبب جمع کردن طیف‌ها و سلایق مختلف اصول‌گرایی تبریک می‌گویم و این کار بسیار ارزشمند است و راهی هم جز این وجود ندارد.  
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به سفر خود به 18 استان کشور و ترتیب دادن جلسات همگرایی در این استان‌ها بیان داشت: در استان‌هایی که جلسات همگرایی اصول‌گرایان ترتیب داده شد استقبال بسیار گسترده‌ای از همه طیف‌ها و تشکل‌های اصول‌گرایی صورت گرفت و شعار ما در آن جلسات هم حول محور اتحاد و همگرایی بود.  
 
وی تصریح کرد: هر اصول‌گرایی که در هر نقطه از کشور و در هر مرکزی فعالیت می‌کند در دایره اتحاد و همگرایی اصول‌گرایان تعریف می‌شود و تفاوتی هم ندارد که در چه حزبی فعالیت می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام تقوی با ابراز تعجب از برخی مسائل که از ناحیه برخی اصول‌گرایان مطرح می‌شود اظهار داشت: برخی اصول‌گرایان حاضر نیستند تا در یک جلسه در کنار سایر هم طیفان خود بنشینند و این امر بسیار تعجب‌آور است؛ چرا که ما مدعی هستیم با اندیشه‌های خود می‌توانیم نه تنها کشور را که جهان را اصلاح کنیم.  
 
وی ادامه داد: البته تمام سران و طیف‌ها و سلیقه‌های اصول‌گرایی از جلسات همگرایی استقبال کرده‌اند و هفته آینده هم پنجمین جلسه همگرایی اصول‌گرایان در مصلی تهران با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی برگزار می‌شود.  
 
عضو جامع روحانیت مبارز اظهار داشت: اصول‌گرایان منشور جامعتین را که دارای 12 باید و 12 نباید است محور وحدت خود قرار داده‌اند و هر پنجشنبه در میان، جلسات عمومی همگرایی اصول‌گرایان در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام تقوی در پایان با بیان اینکه تأثیرگذاری اصول‌گرایان در جهت آرمان‌های انقلاب به کار می‌رود خاطر نشان کرد: ما مقلدان رهبری هستیم و پیرامون جلسات همگرایی خود نیز به کسی گزارش نمی‌دهیم و اگر قرار باشد گزارشی ارائه شود آن گزارش به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار