در گفتگو با باشگاه خبرنگارن مطرح شد

هنرمندان فجایع نظامی آمریکا را در جهان فاش می‌کنند

فجایع نظامی و حملات آمریکا توسط هنرمندان ایران و جهان بار دیگر فاش می‌شود.

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر هنری اولین جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" در سه بخش عکس، کاریکاتور و پوستر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصد داریم با توجه به سیاست‌های منفعت طلبانه آمریکا در تهاجمات، مداخله نظامی در خاورمیانه و اتفاقات ناگوار در عرصه جهانی، همچنین فاجعه هیروشیما و ناکازاکی که توسط آمریکا بر جای مانده است، به تصویر بکشیم تا به گوشه ای از حملات وحشیانه این کشور اشاره کنیم.

دبیر هنری این جشنواره و جایزه بزرگ اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان آثار زیادی ارسال شد و قرار بود 9 دی ماه پایان مهلت ارایه آثار باشد اما این فرصت تا آخر دی ماه تمدید شده است.

وی اظهار داشت: بخش کاریکاتور و گرافیک این جایزه بزرگ به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

این کاریکاتوریست برجسته کشورمان در خصوص بخش کاریکاتور بیان کرد: در بخش کاریکاتور تاکنون از کشورهای مختلفی از جمله بزریل و چین اثر رسیده است.

شجاعی درباره اعضای هیات داوران جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" تصریح کرد: دربخش کاریکاتور داوری آثار بر عهده هنرمندان برجسته‌ای چون محمد حسین نیرومند، مازیار بیژنی و داور خارجی کابی دمیرچی و هم چنین بخش گرافیک مسعود نجاتی، حمید شریفی آل هاشم، محمد آقا قلی‌‍زاده خواهد بود.

وی افزود: در بخش عکس نیز به زودی اعضای هیات داوران اعلام خواهد شد.

شجاعی در پایان درباره زمان برگزاری این رویداد گفت: دومین جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" در اسفندماه 93 برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار