پایگاه المسله گزارش داد

عربستان در حال آماده شدن برای مرحله بعد از ملک عبدالله/ آغاز جنگ جانشینی

پایگاه المسله گزارش داد که طبق اطلاعات رسیده به این پایگاه، پس از رفتن ملک عبدالله پادشاه عربستان به بیمارستان برای انجام آزمایشات پزشکی، از هم اکنون جنگ قدرت در این کشور آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری المسله در گزارشی اعلام کرد که پس از انتقال ملک‌عبدالله به بیمارستان برای انجام آزمایشات پزشکی، جنگ قدرت برای جانشینی ملک عبدالله در عربستان آغاز شده و این کشور در حال آماده‌سازی خود برای مرحله بعد از ملک عبدالله است.

این پایگاه در گزارش خود می‌نویسد: جنگ خلافت میان افراد خاندان حاکم در این کشور پس از اینکه ملک عبدالله برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان منتقل شد آغاز شده و این درحالی است که منابع سعودی تلاش دارند تا از وخامت وضع پزشکی ملک عبدالله 90 ساله که از سال 2005 بر این کشور حاکم بوده است کم کنند.

این پایگاه می‌نویسد که این جنگ قدرت درحالی است که زمان انتقال قدرت از فرزندان عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار آل سعود در عربستان به نوادگان جدید فرارسیده است.

"خالد المعینه" از تحلیلگران باسابقه عربستانی در مقاله ای در روزنامه "سعودی گازتا" که به انگلیسی منتشر می‌شود می‌گوید: جایگزینی در این مورد وجود ندارد؛ انتخاب دیگری نیست؛ باید با مسأله خلافت رفتار عاقلانه و روشنی داشت."

این پایگاه در ادامه می‌نویسد: ملک عبدالله عملیات‌های جراحی زیادی در آمریکا در سالهای اخیر داشته است و هربار درگیری ها درباره سرنوشت این کشور نفتی که به آزار و اذیت شهروندان شیعه خود طبق اعلام سازمان حقوق بشری می‌پردازد، از سرگرفته می‌شود.

المسله می‌نویسد که در همین رابطه، برخی منابع در عربستان به این پایگاه اعلام کرده اند که عربستان درحال آماده سازی خود برای مرحله مابعد ملک عبدالله است؛ بطوریکه پیش بینی ها درباره اینکه چه کسی زمام حکومت را در این کشور به دست خواهد گرفت، آغاز شده است.

این پایگاه می‌نویسد که وخامت اوضاع سلامتی امیر سلمان بن عبدالعزیز 77 ساله ولیعهد پادشاه عربستان که به سبب وخامت حالش نمی تواند زمام امور را بر دست بگیرد، بر پیچیدگی این مسأله افزوده است.

طبق بیانیه کاخ پادشاهی عربستان، ملک عبدالله از منطقه "روضة خریم" که از مناطق زیبا در نزدیکی ریاض است به بیمارستان ملک عبدالله منتقل شده است؛ اما بیانیه کاخ پادشاهی جزئیاتی دراین باره ارائه نداده است.

المسله سپس به نقل از توئیتر "مجتهد" یکی از افراد نزدیک به خاندان پادشاهی عربستان می‌‌نویسد که وی درباره زوایای پنهان وخامت حال ملک عبدالله که به بیمارستان منتقل شده است گفته: دور روز پیش حال پادشاه رو به وخامت رفت و تصمیم گرفته شد که وی به بیمارستان منتقل گردد و وی با هواپیمایی اختصاصی به بیمارستان منتقل شد.

وی سپس می‌گوید: دراردوگاه پادشاه در منطقه "روضة خریم" یک بیمارستان مجهز وجود دارد اما وضع پادشاه که روبه وخامت رفت، نیازمند این بود که به بیمارستانی پیشرفته تر منتقل شود.

"مجتهد" همچنین در توئیت دیگری اعلام کرد که : تدابیر امنیتی بالاست ؛ اما جزئیات آن به سبب چندبرابر شدن آمادگی های امنیتی به ما نرسیده است.

وی همچنین اعلام کرد که بیمارستان پادشاه عربستان تبدیل به یک پادگان شده است.

المسله در ادامه گزارش خود می‌نویسد که از طرف دیگر، آزار و اذیت های شیعیان، یکی از چالشهای پیش روی خاندان حاکم در این کشور شده و چه بسا ممکن است سبب بروز انقلابی شود که شعله‌های آن تمامی عربستان را در برگیرد.

گفتنی است، ملک عبدالله پنجمین فرزند ملک عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار خاندان سعودی در عربستان است که قدرت را پس از وی در دست گرفته است، بطوریکه چرخش قدرت تا به حال در میان فرزندان عبدالعزیز آل سعود تا به حال صورت پذیرفته و تاکنون بسیاری از فرزندان وی یا از دنیا رفته اند و یا در سن پیری قرار دارند؛ از این رو در دو سال گذشته ملک عبدالله اقدام به سلسله ای از انتصابات از فرماندهان جوان در پست هایی کرده است که تا پیش از این افراد مسن تری از خاندان آل سعود آن را بر عهده داشتند و وی تلاش کرده است تا گروه جدیدی را برای حکومت بر سر کار بیاورد. از جمله این افراد امیر متعب بن عبدالله می‌باشد که گارد ملی عربستان را برعهده دارد و نیز محمد بن نایف برادرزاده پادشاه که وزارت کشور عهده دار است و این دو نفر از مهمترین گزینه ها برای در دست گرفتن حکومت عربستان در دوره های بعد هستند.

همچنین غرب و خصوصا آمریکا تلاش دارد تا انتقال قدرت در عربستان بگونه ای مسالمت آمیز صورت گیرد و حالت رکود اداری که 18 سال پیش بدنبال سکته مغزی ملک فهد به وقوع پیوست تکرار نگردد.

همچنین شایان ذکر است که ، دربار پادشاه سعودی روز جمعه اعلام کرد که ملک عبدالله دچار التهاب ریوی شده است که بخاطر آن مجبور به گذاشتن لوله کمکی موقت برای تنفس گردیده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۴ دی ۱۳۹۳
مرگش رو هرچه زودتر ببینیم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۳
باسلام انشالله این خنزیر اعظم هم به اجداد ملعون خود ملحق میشود وانشالله خلف ناخلف پادشاه همدیگر را ساقط کنند تا انشالله امپراطوری کثیف این خاندان نابود شود انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
حمزه از اسفراین
۱۶:۰۶ ۱۳ دی ۱۳۹۳
دنیا هم از ملک عبدلله خسته شده واین آخرین جنگ قدرت جست ملک عبدلله وملک الموت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۳
هيچ كسي از چنگال مرگ نمي تونه فرار كنه

عبد الشيطان هم به زودي دم سيخ مي‌كنه
آخرین اخبار