در راستای تلاشهای دیپلماتیک فلسطین برای پیوستن به سازمانهای بین‌المللی، این کشور قصد دارد تا به پلیس جنایی بین المللی "اینترپل" بپیوندد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، این خبرگزاری گزارش داد که فلسطین در راستای پیوستن به سازمان های بین المللی و امضای کنوانسیون های بین المللی قصد دارد تا به پلیس جنایی بین المللی"اینترپل" بپیوندد.

این خبرگزاری به نقل از "سرتیپ احمد الربعی" مدیرکل روابط و همکاری های بین المللی وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان قصد دارد تا درخواست پیوستن به سازمان پلیس جنایی بین المللی"اینترپل"را در خلال سال جاری 2015 ارائه دهد.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد که وزارت کشور درصدد تکمیل اقدامات عضویت به منظور ارائه درخواست پیوستن به اینترپل پیش از دوره سه ماهه این سازمان است.

وی  اعلام کرد که فلسطین در سال 2011 خواستار عضویت در اینترپل شده بود؛ اما عضویت دائمی آن مورد پذیرش واقع نگردید و به علت نداشتن عنوان دولت در آن زمان و نیز عدم تسلط بر مرزها به عنوان ناظر انتخاب شد.

ربعی تأکید کرد که در خلال تلاش‌های وزارت خارجه و مکاتبات ثانویه وزارت کشور، فلسطین توانسته تا 128 دولت در سازمان اینترپل را راضی نماید تا به نفع پیوستن ما به ان سازمان رأی دهند؛ و این درحالی است که پذیرفته شدن فلسسطین در اینترپل 124 رأی فقط می‌خواهد.

آثار پیوستن فلسطین به اینترپل
سرتیپ الربعی همچنین اعلام می‌کند که در صورت پیوستن فلسطین به اینترپل بسیاری مزایای بین المللی نصیب فلسطین می‌گردد که از جمله آنها: مشارکت جهانی در مبارزه با جنایات فرامرزی -18 نوع از جنایات- از جمله مبارزه با تروریسم و پولشویی و فساد و تجارت سلاح و انسان می‌باشد.

وی در ادامه می‌گوید که از مزایای دیگر، کمک های مالی مترتب پیوستن و فراهم شدن تمامی الزامات عضویت و فراهم شدن اطلاعات ویژه برای اعضا در مورد پرونده های جنایی و مرتکبان آنها و موارد دیگر است.

ربعی همچنین تأکید می‌کند که پیوستن فلسطین به اینترپل سبب خواهد شد تا اسرائیل مجبور باشد از قوانین این سازمان به عنوان عضوی از آن اطاعت کند و این بدان معناست که در صورتی که هرمحکوم و یا مجرم فلسطینی به اسرائیل فرار نماید، مانند تاجران مواد مخدر، اسرائیل باید آن را به پلیس فلسطین طبق قوانین این سازمان تحویل دهد.

گفتنی است، سازمان پلیس جنایی بین المللی "اینترپل" در سال 1923 تأسیس شد و شامل نیروهای پلیس 190 کشور بوده که مقر اصلی آن در شهر لیون فرانسه است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار