واشنگتن پست:

اعضای کنگره جدید از همان روزهای اول بر روی مسائل مربوط به ایران متمرکز می‌شوند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی نوشت جمهوری خواهان با به دست گرفتن کنگره از روز سه‌شنبه قصد دارند در سیاست های آمریکا تجدید نظر کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،‌ "اد اوکیفه" و "پل کین" در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشتند: جمهوری خواهانی که در هفته پیش رو، کنترل کنگره را به دست می گیرند، تلاش خواهند کرد تا بی اعتباری حزب خود به عنوان یک حزب دچار تفرقه شده به دلیل درگیری های داخلی را با کار کردن بر بازبینی بر سیاست های آمریکایی متمرکز کنند آن هم به گونه ای که مردم آمریکا آثار آن را به طور محسوسی در جنبه های مختلف درک کنند. 

روسای جدید کمیته ها در کنگره آماده می شوند تا نهادهای فدرال را بررسی کنند، در حالی که اعضای بلندپایه آن نیز طرح جدید بودجه و لوایح باراک اوباما درباره محیط زیست، اصلاحات بیمه خدمات درمیانی و برقراری روابط با کوبا و ایران را بررسی خواهند کرد. 

مجلس سنا و خانه نمایندگان از روز سه شنبه رسما کار خود را در سال جدید آغاز خواهد کرد. اعضای جدید در مقابل رهبران آمریکا سوگند خواهند خورد و رؤسای کمیته ها نیز به طور رسمی منصوب خواهند شد. 

اولین مسئله ای که در سنا مطرح خواهد شد، مسئله انرژی است.  

هفته های آغازین کنگره جدید نیز قرار است جلسه رای اعتماد "اشتون کارتر" برگزار شود. این فرد منتخب اوباما ، قرار است ریاست پنتاگون را برعهده گیرد. 

"لورتی لینچ" نیز قرار است دادستان کل باشد. 

مسائل مربوط به ایران نیز از جمله مواردی است که پیش بینی می شود در همان روزهای اول اعضای کنگره بر روی آن متمرکز شوند. 

دولت اوباما سال گذشته دموکرات های سنا را وادار کرد تا طرحی مورد حمایت دو حزب جمهوری خواه و کنگره را برای اعمال تحریم های سخت تر علیه رژیم ایران از دستور کار خارج کند. 

سناتور باب کورکر رئیس اینده کمیته روابط خارجی کنگره می گوید، من حدس می زنم در همان آغاز به کار کنگره به هر شکل یا فرمی سناتورها می خواهند مسئله ایران را بررسی کنند. 

کورکر همچنین قصد دارد یک جلسه نیز به بحث درباره تصمیم جدید اوباما برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا اختصاص دهد. 

جمهوری خواهان تهدید کرده اند که تامین مالی برای سفارت جدید در هاوانا را مسدود خواهند کرد. اما به نظر می رسد اوباما لوایحی از این قبیل را وتو می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار