وزن کم کنید، پول هم پس انداز کنید!

چاقی، وضعیتی است که در آن وزن بدن 20 درصد یا بیشتر از وزن طبیعی است که چربی بدن بیش از حد است، چاقی در دهه 1990 به عنوان یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پدید آمده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران،  ارتباط وزن بدن با خطرات سلامتی را نشان میدهد. در BMI اگر از 30، بیشتر باشد فرد به احتمال زیاد چاق است. همانطور که BMI افزایش می یابد، بسلامتی شخص با بیماریهای قلب و عروق نیز افزایش می یابد.

محققان شاخص های متابولیک مانند قند خون، کلسترول، و سطح هورمون را  در 1500 مردان و زنان را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند افرادی که بین 3 تا 10 درصد از وزن خود را در بازه ای زمانی کاهش دادند کلسترول، فشار خون، حساسیت به انسولین التهاب، عملکرد کبد، و کلسترول و مهمتر از همه خطر بیماری های قلبی کاهشیافته است.

اثرات متابولیک کار چربی بدن در یک فرایند مداوم است، بنابراین حتی تغییرات جزئی در وزن اثرات (متوسط) در سوخت و ساز بدن موثر است.

بررسی ها نشان می دهند افراد لاغر از وضع مالی بهتری نیز برخوردار هستند زیرا از دست دادن مغز ذکاوت افراد را بالا می برد و موجب هوش و قدرت ذهنی می شود.

 درمان چاقی فقط منحصر به کم خوری یا ورزش نیست. مجموعه ای از عوامل در اطراف ما دست به دست هم می دهند و سوخت و ساز بدن را کاهش می دهند. مبارزه با افسردگی، کم خوابی، استرس و تنظیم و فعالیتهای شب و روز بر اساس طبیعت بدن همه کمک می کنند بدن ما توان بیشتری برای دفع کردن مواد اضافی و سوزاندن آنها داشته باشد.داشتن روحیه شاد و جمعهای دوستانه و صمیمی به همراه فعالیت بدنی کافی بدن را از درون اماده مبارزه با اضافه وزن می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار