سیستان وبلوچستان؛

احیاء تالاب هامون در آینده ای نزدیک

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جهت احیای تالاب هامون و خطرات زیست محیطی سیستان در سال آینده طرح راهبردی و مدیریت زیست بومی را اماده کرده ایم تا در کوتاه مدت بتوانیم جاهایی که مربوط به اکولوژی تالاب است را احیا نماییم و مناطق بحرانی را که کانون ریز گرد ها است و سلامت مردم را تهدید می کند تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛محمودی با بیان اینکه در حال حاضر آبي که در چاه نيمه چهارم ذخيره مي شود هيچگونه استفاده درستي ندارد و به همين دليل آب به راحتي از سطح چاه نيمه تبخير مي شود، اظهار داشت: ظرفیت تمام چاه نیمه های سیستان کامل است و مصارف اب شرب تنها از چاه نیمه یک و دو تامین می شود.

وی تصریح کرد: اين حجم آب مي توانست وارد تالاب هامون شود و مشکلات زيادي را برطرف کند که از جمله آن مي توان به کاهش گرد و غبار، تعديل هوا و افزايش صيد و صيادي اشاره کرد.

با بیان اینکه چاه نيمه هاي 1، 2 و 3 مشکلي ندارد و از گذشته در منطقه سيستان وجود داشت، اما چاه نيمه چهارم باعث هدر رفت حجم زيادي آب مي شود، بیان کرد: آب چاه نیمه چهارم را باید به سمت تالاب انتقال دهیم تا به این شکل به کارکرد اکولوژیکی و چرخش موارد کارکردی و یا موارد بحرانی و مناطقی که نیاز به چرخش اکولوژیکی دارند کمک نماییم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.