دادستان مرکز استان گلستان؛

کلاهبردار لیزینگی به دام افتاد

مسوول یک تعاونی مسکن که به بهانه لیزینگ خودرو اقدام به کلاهبرداری از افراد در نقاط مختلف کرده بود، در گرگان به دام افتاد.

به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حقی روز دوشنبه اظهار داشت: این شرکت تعاونی با نام «پرتو جهان امن» با هدف احداث مسکن در تهران تاسیس شده بود، اما در ادامه فعالیت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به لیزینگ خودروهای سنگین کرده است.
 
وی با بیان این که فرد مذکور اقدام به ایجاد نمایندگی در نقاط مختلف کشور از جمله گرگان و انتشار تبلیغات در جراید کرده بود، افزود: تعداد زیادی از افراد با اعتماد به این شرکت، مبالغی بین 60 تا 90 میلیون تومان را به امید تحویل خودروهای سنگین به حساب آن واریز کردند، اما با گذشت زمان خودروهای وعده داده شده واگذار نشد.
 
دادستان شهرستان گرگان اضافه کرد: پس از آن با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکزگلستان نسبت به نمایندگی این شرکت در گرگان، پرونده تشکیل شد.
 
حقی تصریح کرد: پس از رسیدگی اولیه این پرونده در شعبه 5 بازپرسی دادسرا به دستور بازپرس، متهم اصلی در تهران جلب و پس از تفهیم اتهام در داسرای گرگان، با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
 
به گفته دادستان مرکز گلستان، اکنون به دلیل ورود شاکیان جدید و گستردگی ابعاد پرونده، تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد.
 
وی با اشاره به شکایت افزون بر 70 نفر از این شرکت، به افرادی که قصد خرید خودرو از طریق دریافت تسهیلات از شرکت‌های لیزینگ را دارند توصیه کرد که پیش از هر گونه اقدام، با استعلام از سازمان‌های مسوول نسبت به معتبر بودن این شرکت‌ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.