جلیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضعف‌های معرفتی و تبلیغی در شیعه‌شناسی با کمک ارتباطات دانشجویی برطرف شود

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب گفت: ضعف‌های معرفتی و تبلیغی در شیعه‌شناسی باید با کمک جنبش‌های اسلامی، سران بیداری اسلامی و ارتباطات دانشجویی برطرف شود.

"محمدرضا جلیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه باید افراد را با افزایش بصیرت و آگاهی در دین واکسینه کرد، اظهار داشت: توسعه مبانی معرفتی باید در قالب بسته‌های فرهنگی صورت گیرد تا شبهات مطرح شده در مباحث دینی برطرف شود.

وی افزود: برگزاری جلسات روشنگری و گفتمان‌سازی باید برگزار شود تا افراد کمتر درگیر تحلیل‌های غلط شوند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب با تاکید بر اینکه کانون‌های تشکیل کانون‌های آسیب‌شناسی برای جلوگیری از اسلام‌هراسی و بررسی شبهات و پاسخ به آنان یکی از راه‌های مبارزه با این امر مهم است.

جلیلی با بیان این که خوشبختانه فرهنگ دفاعی داریم، عنوان کرد: متون دینی به علت گستردگی، پاسخ‌های زیادی در جوابگویی به شبهات دارد تا شایعات را خنثی کند که این خود بزرگترین امتیاز برای دین ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی یکی از راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی و جلوگیری از بحران است، گفت: بیشترین دام برای دانشجویان فراهم شده تا با تحلیل و شبهات غلط آن‌ها را از مذهب شیعه جدا کنند و حتما باید دوره‌هایی برای روشنگری آنان برگزار شود، چراکه دانشجویان قشری آسیب‌پذیرتر هستند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب مطرح کرد: بیداری اسلامی و بهبود روابط با کشورهای اسلامی و عربی نقش بسزایی در روشنگری  و تبلیغ شناخت مذهب شیعه دارد.


جلیلی افزود: اعزام سفیران هدایت به کشورهای دیگر که ارتباط حلقه حرفی داشته باشند برای مبارزه با اسلام‌هراسی موثر است.

وی اذعان داشت: سفیران هدایت باید با پیام دوستی با مذاهب دیگر در سطح بین المللی ارتباط گرفته و همچنین مذهب شیعه را به خوبی تبیین کرده و از تهمت‌ها طرح برائت کنند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب با بیان اینکه مذهب شیعه خود عامل وحدت است، اظهار داشت: حضرت علی(ع) بستر وحدت را با دیگر مذاهب آماده کرده بودند به طوری‌که تمامی خلفای مذاهب دیگر ایشان را باور داشتند و می‌توان از این نقاط قوت در آشنایی و تبلیغ مذهب شیعه استفاده کرد.

جلیلی تأکید کرد: تعاملات در قالب نشریات و جزوات آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و همچنین برقراری ارتباط با دانشمندان در حوزه‌های بین‌الملل برای شیعه‌شناسی بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: شخصیت‌های مذاهب دیگر در پیشینه اسلام باسواد بوده و قصد اختلاف نداشتند و این جریان‌ها، فرقه‌ها و حکومت‌ها بودند که به اختلاف شیعه و سنی دامن زدند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب خاطرنشان کرد: ضعف‌های معرفتی و تبلیغی در شیعه‌شناسی باید با کمک جنبش‌های اسلامی، سران بیداری اسلامی و ارتباطات دانشجویی برطرف شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: جلیلی ، اسلام ، هراسی ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار