اخبار برگزیده فضای مجازی؛

جلسات منظم احمدی‌نژاد با مشایی / اردوی مختلط، راهکار جدید جذب اصلاح‌طلبان

شهرداری باید اسناد هزینه‌های انجام شده در کربلا را ارائه دهد، شهرداری باید اسناد هزینه‌های انجام شده در کربلا را ارائه دهد، شربت تریاک و متادون گران شد، بیماری خرما در کمین زائران ایرانی مکه و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جلسات منظم احمدی‌نژاد با مشایی
به گزارش راه دانا، چندی پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه محمود احمدی‌نژاد با محمد خاتمی تماس تلفنی برقرار کرده است.در همین راستا، حسن رسولی عضو بنیاد باران گفته بود: دفتر احمدی‌نژاد تماسی را با دفتر خاتمی داشته اما هیچ حساسیت و واکنشی نسبت به این تماس‌ها از طرفین نشان داده نشده است. رسولی تاکید کرده بود: جریان سیاسی اصلاح طلبان و شخصیت‌های شاخص این جریان همچون حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، عارف و... هوشمندتر از آنند که بازیگر چنین کارگردانی شوند.با این حال این خبر پس از انتشار از سوی برخی محافل تکذیب شده بود. اما بهمن شریف‌زاده که می‌گوید هر هفته با مشایی و احمدی‌نژاد جلسه دارد، به طور ضمنی اصل تماس را تایید و اعلام می‌کند که «همین حد بگویم که آنچه در رسانه‌ها درباره تماس با آقای‌خاتمی مطرح شده، درست نیست. اصلش را رد نمی‌کنم ولی آن‌گونه که مطرح شده، درست نیست.»شریف‌زاده همچنین برخی ادعاها مبنی بر کنار گذاشتن مشایی از سوی احمدی‌نژاد و جدایی این دو را تکذیب کرده و تاکید می‌کند که مشایی و احمدی‌نژاد هر هفته جلسه دارند. شریف‌زاده همچنین دیدار احمدی‌نژاد با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی را نیز تکذیب نمی‌کند اما به جزئیاتی از این دیدار یا تماس تلفنی با محمد خاتمی هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی یکسان می شود
به گزارش واحد مرکزی خبر علیرضا جهانگیری با اشاره به متفاوت بودن ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی افزود: با توجه به این که تولید علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان‌ها صورت می‌گیرد ، ممکن است استاندارد ابعاد تابلوها در تولید آن‌ها رعایت نشود.رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت : بر همین اساس کمیسیونی در هر استان این منظور تشکیل شده است .

پیام علی دایی به نکونام و تیم ملی
به گزارش ایسنا، در حالی که برخی بر این باورند که بازی کردن نکونام مقابل عراق صرفا به منظور شکستن رکورد بازی‌های ملی علی دایی بود، سرمربی سابق پرسپولیس طی پیامی به کاپیتان تیم ملی از این موضوع ابراز خوشحالی کرد. در این پیام آمده است: آقا جواد! کاپیتان محترم تیم ملی، تلاش‌هایت را ارج می‌نهم و از اینکه به زودی عنوان بیشترین بازی ملی در تیم کشورمان نصیب تو می‌شود از صمیم قلب خوشحالم و به تو تبریک می‌گویم. ورای این رکورد داخلی آرزویم شکست رکورد بهترین گلزن ملی دنیا توسط یک ایرانی است که ان‌شاءالله این رکورد در دست یک ایرانی باقی بماند.علی دایی در ادامه این پیام آورده است: می‌دانم کارلوس کی‌روش از تدارکات تیم دلخور است و آن گونه که شایسته تیم ملی بود، این تیم تجهیز و آماده نشد. اما با شناختی که از این مربی بزرگ و تو و هم‌بازیانت دارم می‌دانم که در عرصه جام ملت‌ها افتخارآفرینی خواهید کرد و نشان می‌دهید که با وجود همه مشکلات، می‌توان فعل خواستن را صرف کرد.سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در بخش دیگری از این پیام آورده است به عنوان یک هوادار تیم ملی در لحظه لحظه بازی‌هایتان خود را کنارتان می‌بینم و برای موفقیت این تیم دعا می‌کنم. ان‌شاءالله برای دیدار فینال در استرالیا خواهم بود تا از نزدیک جام را در دستان کاپیتان تیم ملی کشورم و سایر ملی‌پوشان ببینم. به کاستی‌ها و برخی اظهارات مغرضانه توجه نکن. تردیدی ندارم که تو و همبازیانت به همراه کی‌روش و کادرش شایسته بهترین‌ها هستند. به امید سربلندی ایران و ایرانی.

دلیل شباهت سایت احمدی‌نژاد و ریاست‌جمهوری
به گزارش ایلنا، رئیس شورای سیاست‌گذاری هما در مورد دلیل شباهت سایت مهر مردم به پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری٬ گفت: به هر حال این سایت رسمی دفتر احمدی‌نژاد است که دو دوره رئیس جمهور این کشور بوده بنابراین به نظر می‌رسد که باید رسمیت این سمت‌ها در فرم ساختار گرافیکی این سایت رعایت می‌شد و به مخاطبان نیز القا می‌شد.عبدالرضا داوری با بیان اینکه روزنامه اینترنتی هما همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، گفت: البته به دلیل مشکلاتی که سرورمان داشت با تغییرات فنی طی هفته‌های اخیر مواجه شدیم که از روز گذشته این مشکل برطرف شده است.

خیابان دربند در سال 1310
نمایی از خیابان دربند در سال+عکس



شناسایی شکارچی با عکس یادگاری
به گزارش دیده‌بان حیات‌وحش ایران، یکی از شکارچیان متخلف و شرور که مدت‌ها در عرصه‌های طبیعی خوی در استان آذربایجان غربی اقدام به شکار کرده و در بسیاری از موارد به نحوی از دست قانون گریخته بود، توسط محیط‌بانان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.محیط‌بانان پس از انجام تحقیقات و فعالیت‌های اطلاعاتی موفق شدند تصاویر شکارچی را در حالی که به همراه همدستانش دو بز وحشی را شکار و با افتخار اقدام به تهیه عکس از خود کرده به دست آورند.پس از دریافت تصویر توسط محیط‌بانان، عکس و مشخصات شکارچی از طریق اداره محیط‌زیست در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. با صدور حکم جلب از سوی بازپرس، این شکارچی از سوی پلیس بازداشت شد.این شکارچی پیش از این نیز به جرم‌های متفاوت ازجمله شکار غیرمجاز و نگهداری غیرمجاز تاکسیدرمی حیات‌وحش بازداشت شده بود که پرونده تخلفات قبلی وی هم اکنون در مراجع قضایی در جریان است اما منجر به صدور حکم قطعی نشده است.

شترخوری شاه سعودی+عکس
تصویر کمتر دیده شده از پادشاه و مؤسس عربستان سعودی «ملک عبدالعزیز آل سعود»، حاکم اسبق بحرین «شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه»، به همراه «ریوز چایلد» سفیر آمریکا در عربستان سعودی در کنار یک شتر کباب شده مشاهده می شوند.



قاچاق میمون برای قصابی‌ها+تصاویر
پلیس چین فردی را در جاده های جنگلی جنوب چین دستگیر کرد که قصد داشت تعداد47 قلاده میمون را از جنگل خارج کنند. قاچاقچیان میمون قصد خود را از شکار این حیوان،نیاز قصابی ها برای فروش گوشت میمون اعلام کردند.





بیماری خرما در کمین زائران ایرانی مکه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی، سرپرست تیم تحقیقاتی کمیته علمی - پژوهشی بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: ‎از نوعی بیماری جدید به نام بیماری «خرما» خبرداد که سلامت زائران ایرانی در مکه مکرمه را تهدید می کند.«محمد رضا ناظر » گفت: «بیماری خرما» که ‏در منطقه الخرمای عربستان شیوع دارد، شبیه به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است و در موارد اندکی در ایران ‏نیز مشاهده شده است‎.این متخصص عفونی در خصوص راه انتقال بیماری خرما اظهار داشت : راه انتقال این بیماری مانند بیماری کریمه کنگو است ‏یعنی از طریق دام و گوشت آلوده منتقل می شود و به هیچ وجه از طریق خرما نیست‎ و نام خرما بر روی این بیماری به دلیل نام منطقه ای در ‏عربستان است که بیماری از آن شیوع پیدا کرده است.

اردوی مختلط، راهکار جدید جذب اصلاح‌طلبان
 به گزارش جهان؛ يك فعال اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان توصيه مي‌كند تا اردوهاي مختلط برگزار كنند چراكه دانشجويان با اين اردوها بيشتر به سوي گروه‌هاي اصلاح‌طلب جذب مي‌شوند.«ت. ع» يكي از نمايندگان ادوار مجلس و از چهره‌هاي نزديك به هاشمي‌رفسنجاني در جلسه‌اي كه با اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوي داشته است، برنامه‌هاي اصلي و محورهاي فعاليت اصلاح‌طلبان در دانشگاه‌ها را مشخص كرده است.همچنين برنامه اصلاح‌طلبان در برخورد با تشكل‌هاي دانشجويي مذهبي در دانشگاه‌ها دوستي و شناسايي اعضاي اين تشكل‌ها عنوان شد تا بتوانند در مواقع ضروري عليه اين افراد شب‌نامه توزيع كنند.در ادامه يكي از برنامه‌هاي هدفمند اصلاح‌طلبان در اين جلسه تحريك گروه‌هاي مذهبي دانشجويي براي برخورد با ساير دانشجويان ذكر شد تا از اين طريق احساسات دانشجويان را با مظلوم‌نمايي عليه اين گروه‌ها و براي جذب حداكثري تحريك كنند.اين فعال اصلاح‌طلب در ادامه به اصلاح‌طلبان توصيه مي‌كند تا اردوهاي مختلط برگزار كنند چراكه دانشجويان با اين اردوها بيشتر به سوي گروه‌هاي اصلاح‌طلب جذب مي‌شوند.

شربت تریاک و متادون گران شد
به گزارش ایرنا، رییس کارگروه پیشگیری از اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از افزایش قیمت شربت تریاک و شربت متادون طی یک ماه گذشته خبر داد.سعید صفاتیان با اشاره به این که این داروها برای درمان اعتیاد مصرف می شوند، افزود: هر شیشه 250 سی سی شربت تریاک تا یک ماه پیش 17 هزار تومان قیمت داشت این در حالی است که در زمان حاضر این دارو 25 هزار تومان قیمت دارد. همچنین بهای شربت متادون از چهار هزار و 800 تومان به پنج هزار و 400 تومان افزایش یافته است.

مردان مغربی، قربانی تجاوزات زنان!
به گزارش العالم عبدالفتاح بهجاجی رئیس شبکه دفاع از حقوق مردان در مغرب تأکید کرد، بیش از 12 هزار مورد تعرض زنان به حقوق مردان در سال 2014 گزارش شده است.وی در گزارش سالانه این مرکز اعلام کرد: بیست درصد از این موارد مربوط به ضرب و جرح مردان توسط زنان و بقیه موارد مربوط به قطع رابطه زن با خانواده مرد، اجبار مرد به پرداخت نفقه، توهین به مرد و تصاحب خانه یا خودروی مرد و اجبار مردان به روابط غیراخلاقی می شود.بهجاجی افزود: تعدادی از مردانی که در شرکت ها، کارخانجات و دیگر مراکز به عنوان کارمند، کارگر یا راننده کار می کنند، با درخواست نامشروع زنان کارفرما مواجه می شوند و اگر به خواسته صاحبکاران زن خود تن ندهند، اخراج می شوند یا تهمت سرقت به آنها وارد می شود.به گفته وی، این ارقام نسبی است و تنها بخشی از مشکل را منعکس می کند، چرا که این مرکز در مقر خود، از مردان شهرهای دیگر هم شکایت های متعددی دریافت می کند."شبکه دفاع از حقوق مردان" در مغرب، تنها مرکز حمایت از حقوق مردان این کشور است و مقر آن در شهر دار البیضاء (کازابلانکا) می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار