عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افزایش حدود 60 درصدی اعتبارات حوزه سلامت/مناطق محروم در اولویت رسیدگی قرار گیرند

فارسانی گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود 40 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم در سال آینده شاهد توجه به نیروی انسانی در مناطق محروم باشیم.

عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بودجه سال آینده میزان اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی حدود 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها نیز به کمک حوزه سلامت خواهد شتافت تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: همه اعتبارات این طرح‌ها در قالب بودجه حوزه سلامت است و از این بخش به سایر طرح ها تزریق اعتبار صورت می‌گیرد و اعتبارات آموزشی حوزه سلامت حدود 9 درصد، پژوهش یک درصد و 90 درصد نیز به کل بودجه بهداشت، درمان، انستیتو پاستور و انتقال خون اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال 94 را می‌توان مثبت ارزیابی کرد، خاطر نشان کرد: این اعتبارات سر جمع حدود 60 درصد افزایش داشته است که می تواند تا حدودی از معضلات این حوزه بکاهد و با این اعتبارات هم پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه به اتمام رسد و هم توجه به نیروی انسانی در روستاها مدنظر قرار گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار