آذین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

فروش سهام، عدم پرداخت عوارض و تصرفات مازاد محور تخلفات پدیده

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بحث پدیده مدت‌هاست که در کمیسیون اصل 90 و در کارگروه زمین‌خواری این کمیسیون در حال پیگیری و رسیدگی است در حالی که این شرکت با 3 مشکل مواجه است.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات پیش آمده در شرکت پدیده شاندیز، گفت: بحث پدیده مدت‌هاست که در کمیسیون اصل 90 و در کارگروه زمین‌خواری این کمیسیون در حال پیگیری و رسیدگی است.
 
وی با بیان اینکه پدیده سه مشکل دارد، ادامه داد: نخستین مشکل این شرکت فروش سهامش است که به شکل غیرقانونی انجام می‌شود و با استناد به "قانون تجارت" نیست، در این قانون پدیده به عنوان یک شرکت سهامی خاص مطرح شده، اما به صورت سهامی عام عمل می‌کند؛ بنابراین یا باید تغییر ماهیت دهد و یا از طریق بورس عمل کند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: دومین مشکل شرکت پدیده پروانه‌های پرداخت عوارض تغییر کاربری صادر شده است، این موضوع هم در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است، خود مدیر عامل نیز اعلام کرده که آمادگی پرداخت دارد اما دستگاه‌های ذیربط اقدامی را انجام نداده‌اند.  
 
آذین ادامه داد: مشکل سوم این شرکت شکایت وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تصرفات مازاد در واگذاری‌های قانونی است، این امر نیز در کارگروه مربوطه در حال پیگیری است، لذا اگر این موارد حل شود هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار