در حاشیه مراسم سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی؛

تختی در ورزش و زندگی اخلاق مدار بود

مانند سال‌های قبل تمام ورزشکاران،‌ پیشکسوتان و هم دوره‌ای‌های آقا تختی در چهل و هفتمین سالگرد فوتش، شرکت کردن و از منش پهلوانی این شادروان گفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهل و هفتمین سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور اعضای ورزش کشور بخصوص در رشته ورزشی کشتی در ابن بابویه برگزار شد و در خلال این مراسم صحبت‌هایی نیز با پیشکسوتان این عرصه صورت گرفت که در ذیل می‌خوانید.

** طالقانی: تختی نوکر مردم بود

محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی پهلوانی در حاشیه سالگرد شادروان تختی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین صفات اخلاقی خوب غلامرضا تحتی رفیق خوب بود که در جامعه نیز نوک مردم بود و همیشه به مردم خدمت می‌کرد و غیر از خدا کسی را نمی‌دید.

** خیرالله امیری: تختی برای پول کشتی نگرفت

خیرالله امیری هم دوره جهان پهلوان تختی در مورد خصوصیات اخلاقی غلامرضا تختی نیز تصریح کرد: غلامرضا تختی هیچ گاه برای پول و مادیات روی تشک کشتی نرفت و هیچ گاه برای پول کشتی نگرفت تا مال و اموالی را برای آینده ذخیره کند.

** احسان حدادی: هر انسانی، تختی نمی‌شود

نائب قهرمان المپیک لندن، پرتاب دیسک کشورمان ضمن تاکید بر این که برای اولین بار در سالگرد جهان پهلوان تختی شرکت کروم گفت هر ورزشکاری که برای بدست آوردن مدال تلاش می‌کنند باید کنار ورزش به اخلاق نیز اهمیت فراوان بدهند تا یک روز همانند جهان پهلوان تختی باشند و انسان بودن کار هر کسی نیست.

** مهرجو: مقبره، کنونی در شافی تختی نیست

داور بین‌المللی کشتی کشورمان در پایان در خصوص ساخت مقبره جهان پهلوان غلامرضا تختی اظهار داشت: یکی از دوستان غلامرضا تختی زمین و ساخت مقبره را برای این ورزشکار بزرگ کشتی و ورزش ایران بنا نهاد تا این گونه ارادت خود را به جهان پهلوان نشان دهد از این رو این مقبره با هزینه این دوستدار پهلوانی ساخته شد ولی هم اکنون این مقبره نشان و منزلت این پهلوان ایرانی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: تختی ، اخلاق مدار ، سالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار