سرطان سومین عامل مرگ‌ و میر و ناتوانی در دنیا است

براساس گزارش‌های جهانی، سرطان سومین عامل مرگ‌ و میر و ناتوانی در دنیا بوده و موارد ابتلا به آن روز به روز در حال افزایش است.

داوود رضایی‌منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های مزمن با شیوع گسترده‌ای که در سالهای اخیر یافته‌اند، از بیماری‌های عفونی و واگیردار پیشی گرفته و در حال حاضر علت اصلی ابتلا و مرگ‌ و میر در جهان محسوب می‌شوند. 

وی افزود: سرطان از جمله بیماری‌های مزمنی است که به دلیل نوع زندگی مردم جوامع مختلف، به شدت شایع شده و هزینه‌های بالایی را موجب شده است. 

رضایی‌منش، با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی و تصادفات و ترو‌ماها به عنوان مهم‌ترین عوامل مرگ‌ و میر در دنیا مطرح هستند، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های جهانی، سرطان سومین عامل مرگ‌ و میر و ناتوانی در دنیا بوده و موارد ابتلا به آن روز به روز در حال افزایش است. 

وی گفت: در حال حاضر سرطان‌های معده، پوست، سینه، معده، روده و ریه به عنوان شایع‌ترین انواع سرطان در جهان هستند و تقریبا در تمامی جوامع و کشور‌ها با مرگ‌ و میر و ناتوانی و هزینه‌های مالی بسیار بالایی همراه هستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار