معاون عمران روستايی بنياد مسکن:

400 طرح عمرانی در روستاهای کشور در حال اجرا است

معاون عمران روستايی بنياد مسکن انقلاب اسلامی در نشست شورای برنامه‌ريزی استان اصفهان گفت: اين طرح‌ها با 160 ميليارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا شاملو با بيان اينکه سالانه بيش از 2 هزار و 200 ميليارد تومان براي بازسازي روستاهاي کشور اختصاص مي‌يابد که بين روستاهاي استان‌ها تقسيم مي‌شود، افزود: جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري طبيعي در روستاهاي استان اصفهان زياد است و اين روستاها ظرفيت‌هاي قابل توجهي دارند.

وي با اشاره به اينکه از 37 هزار روستاي کشور در بيش از 14 هزار روستا طرح هادي اجرايي شده است گفت: مسئوليت تامين مسکن محرومان به عهده بنياد مسکن است و در اين زمينه نيز با رويکرد جديد وارد مي‌شويم.

معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي افزود: 48 هزار و 725 واحد مسکوني روستايي کشور  بر اساس برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه در دست مقاوم‌سازي هستند،و تاکنون 41 هزار و 620 واحد مسکوني بازسازي شده اند.

شاملو  با اشاره به اينکه تاکنون در 788روستاي استان اصفهان طرح هادي اجرايي شده است گفت: طرح هادي براي 108 روستاي ديگر اين استان در دستور کار قرار دارد.

معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: از  193 هزار و 582واحد مسکوني روستاهاي استان اصفهان 60 هزار واحد مسکوني مقاوم و 132 هزار واحد نيز نيازمند مقاوم‌سازي هستند.

شاملو با اشاره به وجود هزار و 831روستا در استان اصفهان گفت: از اين تعداد 956 روستا بالاي 20خانوار هستند و 70 روستا نقطه جمعيتي را در استان اصفهان تشکيل مي‌دهند.

وي افزود: مقاوم‌سازي 4 هزار و 800 واحد مسکوني سطح استان اصفهان نيز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار