فرماندار پیشوا در اختتامیه‌ی کنگره‌ی ملی جعفر بن موسی کاظم (ع) عنوان کرد؛

تاسیس تالار قرآن در امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) / تغییر نام شهرستان جعفر بن موسی کاظم به پیشوا در سال 32

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در سال 32 شهرستان پیشوا به دلیل جایگاه مهم امامزاده جعفر بن موسی کاظم به نام این امامزاده نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عباس ملک مطیعی خواه فرماندار پیشوا با اشاره به اهمیت و نقش شهرستان پیشوا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی در اختتامیه‌ی کنگره‌ی ملی جعفر بن موسی کاظم (ع) اظهار کرد: در سال 42 هنگامی که مردم شهرستان پیشوا مشغول عزاداری بودند با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی (ره) در این شهرستان قیام کردند و تعداد بسیاری به شهادت رسیدند.
 
وی ادامه داد: بیش از 300 شهید، 500 جانباز و 50 آزاده در شهرستان پیشوا وجود دارد که بسیاری از شهدا در جوار امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) به خاک سپرده شده‌اند.
 
ملک مطیعی خواه بیان کرد: شغل مردم شهرستان پیشوا کشاورزی و دامداری است در این منطقه 600 هزار تن محصولات کشاورزی و دامداری تولید می‌شود این شهرستان از نظر تولیدهای لبنی و پروتئینی و در صنعت از جایگاه مهمی برخوردار است.
 
وی اشاره کرد: بزرگترین شهرک صنعتی، چهار دانشگاه با حضور 16 هزار دانشجو و دو حوزه‌ی علمیه در شهرستان پیشوا قرار دارد.
 
ملک مطیعی خواه در پایان گفت: استاندار تهران قول اختصاص بودجه‌ی 100 میلیون تومانی برای احداث تالار قرآن را به شهرستان پیشوا داده است و تا پایان سال 93 با تامین بودجه‌‌ی 400 میلیون تومان دیگر این طرح به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تالار ، پیشوا ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار