حبیبی در نشست تخصصی نقش احزاب کشورهای اسلامی در وحدت امت اسلامی مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان اسلام

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در کمیسیون "نقش احزاب اسلامی در وحدت امت اسلامی" با پیشنهاد تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان گفت: با این اقدام دیدگاه‌ها و مواضع احزاب اسلامی در برابر چالش‌های فرارو را به یکدیگر نزدیک کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ؛محمدنبی حبیبی در نشست تخصصی نقش احزاب کشورهای اسلامی در وحدت امت اسلامی  که عصر امروز در هتل استقلال برگزار شد، با پیشنهاد تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان گفت: با فعال کردن دبیرخانه و پایگاه اطلاع‌رسانی آن دیدگاه‌ها و مواضع احزاب اسلامی در برابر چالش‌های فرارو را به یکدیگر نزدیک کنیم تا اقدامات هماهنگ و مشترک در جهان اسلام منجر شود.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گام‌هایی که باید برای تشکیل امت واحده اسلامی برداشت، گفت: امت اسلامی بدون وحدت کلمه و وحدت کلمه بدون اشتراک نظر و اشتراک نظر بدون پایبندی به اصول تحقق نمی‌یابد.
 
وی افزود: سفارش پیامبر اسلام به همه ما اعتصام به حبل الله بوده و لذا اصل اعتصام به حبل الله و اخوت باید سرلوحه تلاش همه ما باشد.
 
حبیبی اظهارداشت: تفرقه بین شیعه و سنی، عرب و عجم تاکنون جز هرز رفتن ظرفیت‌های تعمیق کینه‌ها و در نتیجه عقب ماندگی مسلمانان اثری نداشته است.
 
وی در ادامه با طرح این سوال که امروز مسئول صدها هزار آواره مسلمان و غیرمسلمان سوری، افغانی، عراق و نیجریه‌ای چیست، تصریح کرد: بنابراین وقت آن است که به ایجاد سازوکاری برای وحدت کلمه دست یابیم.
 
حبیبی افزود: همه دیدید که 80 کشور با اعزام تروریست تکفیری علیه مقاومت اسلامی وارد عمل شدند و تا‌ آخرین فشنگ و قدرت علیه ملت های مسلمان بی گناه ایستاند و کشتند و آواره کردند و با کمال شرمندگی زنان را فروختند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر این که باید چهره اسلام ناب محمدی را در افکار عمومی جهان بازسازی کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید با استدلال منطق اسلام تکفیری و تفرقه‌افکن آمریکایی و انگلیسی را ترد و تقبیح کنیم.
 
وی افزود‌: ما باید با تعامل و ارتباط تنگاتگ و تشکیلاتی امت اسلامی را در برابر دشمنان فکری و سیاسی جهان اسلام متحد و یکپارچه سازیم.
 
حبیبی با اعتراف بر این که اشتباه محاسباتی برخی گروه‌ها و کوتاهی و عدم احساس مسئولیت اجتماعی و بین‌المللی در برخی گروه‌های دیگر و غلفت از توطئه‌پردازی قدرت‌های استکباری چالش‌های متعددی را در مسیر وحدت رشد توسه و تمدن‌سازی اسلامی پیش روی مسلمانان قرار داده است، گفت:  احزاب اسلامی و جمعیت‌های پایبند به ارزش‌های دینی و اعتقادی برای تشکیل امت دینی و اسلامی باید گام‌های مؤثری بردارند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که اگر به هشدار احزاب اسلامی در اجلاس مقدماتی سال 2007 تهران که با حضور سران کشورهای عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان، کویت و فلسطین در خصوص خطرات گروه افراطی القاعده توجه می‌شد، تصریح کرد: در این صورت امروز ده‌ها گروه افراطی، خشن و جنایتکار دیگر با حمایت قدرت‌های سلطه‌گر و متحجرین وهابی و صیهویست‌ها برای ناامن کردن کشورهای اسلامی به وجود نمی‌آمد.
 
حبیبی اظهار داشت: در اثر جنگ تحمیلی تکفیری‌های تروریست بی شک میلیاردها دلار خسارت به زیربناهای اقتصادی و تاریخی مردم مسلمان و غیرمسلمان منطقه وارد شد و راه رشد این جوامع دشوار گردید.
 
شایان ذکر است؛حبیبی در ابتدای این نشست میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار