پخش مراسم ازدواج یک زوج شیعه و سنی در مستند حقیقت از آنتن شبکه دو

مجموعه تلویزیونی «پندار» به تهیه كنندگی و كارگردانی محمدرضا تاجیك در 20 قسمت 30 دقیقه ای به موضوع وحدت و همگرایی شیعه و سنی در ایران می پردازد. .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ محمدرضا تاجیك گفت: این مجموعه كه با همكاری پژوهشكده باقرالعلوم (ع) تولید می شود، با عنوان مستند «حقیقت» روی آنتن می رود و در آن به همگرایی اهل تشییع و تسنن در ایران پرداخته می شود.
 
تهیه کننده این برنامه با اعلام اینكه پخش مستند «حقیقت» به بهانه هفته وحدت از جمعه، 12 دی در شبكه دو آغاز شده، افزود: در قسمت نخست این مستند گفتگو با علما و مردم خراسان شمالی روی آنتن رفت و جمعه، 19دی نیز مستند مربوط به استان گیلان «تالش» پخش می شود. وی ادامه داد: در بخش دوم این مستند بخش هایی از مراسم ازدواج زوجی كه یكی از آنها شیعه و دیگری سنی است، روی آنتن شبكه دو می رود.
 
وی افزود: برای تولید این مستند به استان های كردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی، گیلان ( تالش)، هرمزگان، قشم، گلستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، قم و.. سفر كردیم و با علما و روشن فكران شیعه و سنی به گفتگو نشستیم.
 
تاجیك گفت: در این مستند به همگرایی و وحدت بین شیعه و سنی، خدمات متقابل اهل تسنن و اهل تشیع، مشاركت فعال اهل تسنن در صحنه های سیاسی و اجتماعی، ولایتمداری اهل تسنن و تشیع و همراهی همیشگی اهل تسنن در تعیین سرنوشت سیاسی كشور و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی ایرانی پرداخته می شود.
 
وی افزود: « حقیقت» در بخش های دیگری به موضع گیری علما و مردم اهل سنت نسبت به گروه های تكفیری پرداخته و همچنین از ماهیت گروه ها و افرادی كه به نام شیعه و سنی بین مسلمانان تفرقه افكنی می كنند، پرده برداری می كند.
 
مستند «پندار» كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه جمعه ها ساعت 21:50 از این شبكه روی آنتن می رود.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.