سینما در هفته ای که گذشت؛

انتظاری خوش برای سینماگران/ پایان کار جشنواره ای مردمی

سینما در این هفته همراه با پایان کار جشنواره عمار، خبری خوش مبنی بر افتتاح جشنواره فیلم فجر با فیلم محمد (ص) را شنید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سینما با توجه به اینکه به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر نزیدیک می شود بیشترین اخبار را به خود اختصاص داده است جمعه هفته پیش کار هیات انتخاب جشنواره با اعلام اسامی بخش اصلی جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و 24 فیلم برای بخش مسابقه انتخاب شدند. 

اما در پی اعلام لیست فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش‌های مختلف، خبرهای مبنی بر لیست غایب‌ها و فیلم‌هایی که برای حضور در جشنواره‌ی فجر انتخاب نشده‌اند، بازار داغی داشتند که فیلمسازان هرکدام با انتقاد از این قضیه اعتراض خود را اعلام کردند.



یکی از اخبار این هفته به نماینده ناکام اسکار مربوط می شد و چهل و چهارمین جشنواره فیلم «روتردام» که از تاریخ (21 ژانویه تا اول فوریه- اول تا دوازده بهمن) در کشور هلند برگزار می‌شود، از فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی برای حضور در بخش «اسپکتروم» این رویداد سینمایی دعوت کرد.



فریماه فرجامی بازیگر سینما که آخرین‌بار در سال 1382 با فیلم «کاغذ دیواری زرد» مقابل دوربین قرار گرفته بود پس از 11 سال با فیلم «تاول» به کارگردانی بهمن کامیار به دنیای بازیگری بازگشته است.

سینما در این هفته جشنواره مردمی عمار را برگزار کرد جشنواره ای که در نوع خود سروصدا بسیاری دارد از نکات قابل توجه این جشنواره بازدید نکردن مسئولان ارشاد بود که بلاخره چهارشنبه شب حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی به طور سرزده به جشنواره فیلم عمار رفت.



وی که پیش از این در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور نداشت، درباره غیبت خود در این برنامه گفت: افتتاحیه جشنواره عمار همزمان با رونمایی مقبره شمس تبریزی در خوی بود و از آنجا که بنده مدیرعامل و برگزارکننده این برنامه بودم و از یک ماه پیش نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده بود، می‌بایست حتما آن روز همراه با آقای حدادعادل در خوی حضور می‌داشتیم. بنابراین امکانی برای حضورم در تهران و مراسم افتتاحیه جشنواره عمار نبود.

این جشنواره مردمی امروز ساعت 18 به کار خود پایان می دهد.

رونمایی از فیلم سینمایی محمد رسول‌الله به کارگردانی مجید مجیدی در شهرک غزالی با حشور مسئولان سینمایی یکی از اخبار خوش این هفته سینمایی بود و رئیس سازمان سینمایی این نوید را داد که در مراسم افتتاحیه جشنواره‌ی فجر این فیلم در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.



همچنین در این بازدید نشست رسانه ای را با حضور مجید مجیدی برگزار شد که می توان مهمترین بخش صبحت های این کارگردان را بودجه تولید فیلم، ایجاد نکردن اختلاف میان تماشاگران این فیلم و درخواست کارگردان مبنی بر نداشتن نگاه ژورنالیستی به فیلم دانست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.