خطوط رنگی روی لوله خمیردندان معنی خاصی ندارد

مسئول فنی صنایع بهداشتی و آرایشی با اشاره به اینکه چندی است در شبکه‌های اجتماعی، خبری مبنی بر اینکه خطوط یا مربع‌های رنگی انتهای بسته‌بندی خمیردندان نشان‌دهنده شیمیایی یا طبیعی بودن آن است؛ منتشر می‌شود؛ اظهار داشت: این نشانه هیچ معنی خاصی ندارد.

دکتر سید علی فاطمی مسئول فنی صنایع بهداشتی و آرایشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تولید و نشانه‌گذاری خمیردندان مانند هر محصول دیگری، بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام می‌شود؛ بیان داشت: چنانچه به استانداردهای بسته‌بندی و نشانه‌گذاری این محصول چه در ایران و چه در سایر کشور‌ها مراجعه کنیم، هیچ اشاره‌ای به این خطوط رنگی نشده است. 

وی در پاسخ به این سوال که علت درج این نشانه‌های رنگی چیست؛ گفت: پر کردن لوله (تیوب) خمیردندان همیشه از انتهای آن انجام می‌شود و سپس توسط دستگاه پرس دوخته می‌شود. با توجه به اینکه ممکن است به دلیل چرخیدن تصادفی، نوشته‌های روی لوله هم سطح با پرس انتهای آن نباشد و توسط مصرف کننده درست خوانده نشود؛ یک چشم الکتریکی قبل از پرس کردن ته تیوب، سطح صحیح را توسط این خطوط رنگی شناسایی و دستگاه، لوله را در جهت صحیح می‌چرخاند. به همین دلیل به این خطوط نشان چشم (Eye Mark) گفته می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: چاپ این نشانه‌های رنگی روی بسته‌بندی، معمولاً به رنگ‌های سیاه و سرمه‌ای و یا مطابق با رنگ طرح چاپی روی لوله است و هیچ ارتباطی با نوع خمیردندان داخل آن ندارد. 
 
به گفته این دکترای داروسازی خبر منتشر شده در شبکه‌های مجازی در خصوص خطوط رنگی خمیر داندان کــاملاً جعلی و بی‌اساس است. 

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام. منم برام جالب بود این رنگ چه معنی داره
تیوپ خمیردندان من برنگ مشکی هستش و اون علامت پایینش سفید رنگ زده شده. براحتی میشه فهمید فقط بجهت تناقض دو رنگ سفید و مشکی، برای تشخیص بهتر اینکار انجام شده.
در ضمن خودتونو گول نزنید چون تمام خمیردندان ها از مواد شیمیایی تهیه میشن، هرچقدر هم تبلیغ کنن باور نکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۵
سلام چرا اطلاعاتتون باهم تناقض دارن در سال92 برای همین موضوع نوشته بودید که رنگ نشان دهنده هیچ چبز نیست و فقط برای چشم الکترونیکی است الان اگر یک جستجویی بکنید راجع به این مسئله دو تا از اولین لیک ها شما هستید که هر دوتاش در تناقض با همند الان کدام درسته
United States of America
رضا
۱۰:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
مرسی