استرس موجب افزایش بروز بیماری‌های معده و مری شده است

ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات روحی،‌ روانی به ویژه استرس، موجب افزایش بروز بیماری‌های معده و مری به خصوص در بین جوانان شده است.

ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات روحی و روانی با گسترش زندگی شهر نشینی و عادات نادرست زندگی گسترش یافته و روز به روز نیز بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی افزود: ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات روحی، روانی، به ویژه استرس، موجب افزایش بروز بیماری های معده و مری به خصوص در بین جوانان شده است.

وفایی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از جوانان به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های معده و مربی مبتلا می‌شوند و اطلاعات صحیح و فرهنگ سازی در بین مردم، می‌تواند از بسیاری از موارد این بیماری‌ها جلوگیری کند.

وی گفت: سرطان‌های معده و مری از شایعترین سرطان‌ها در بین مردم هستند که پیشگیری از آنها با اصلاح عادات زندگی تا حد بسیار زیادی امکان پذیر است.

وفایی نژاد یادآور شد: زندگی در شهرها به ویژه شهرهای صنعتی و بزرگ، خوب به خود استرس زا و  اضطراب آور است و برای اینکه بتوان جلوی این اختلالات و در نتیجه بیماری‌های متعددی را گرفت، باید جدی بوده و برنامه ریزی و اقدام عملی صورت داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار