آیت الله تسخیری در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی؛

«امام موسی صدر» منادی گفتگو بین اسلام و مسیحیت بود/ وی مناسبات و روابط خوبی با برادران اهل سنت و شمال آفریقا داشت

رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی گفت:«امام موسی صدر» از حیطه اسلام پا را فرا‌تر گذاشت و منادی گفتگو بین اسلام و مسیحیت بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی در اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه "امام موسی صدر" یک شخصیت چندبعدی داشتند که نمی‌توانیم ظرف چند دقیقه درباره مبارزات وی صحبت کنیم،اظهار داشت: امام موسی صدر شخصیت جامعی در علم، معرفت و جهاد داشت و آثار بزرگ و مهمی را در عرصه‌های مختلف نوشت.   
 
وی در ادامه افزود: لبنان به خاطر دفاع از کرامت امت در حال مبارزه با دشمن صهیونیستی است که برخی‌ها این رژیم را یک رژیم شکست ناپذیر می‌دانند.   
 
آیت الله تسخیری تاکید کرد: "امام موسی صدر" تربیت شده اساتید نامداری همچون شیخ حلی مرحوم علامه طباطبایی و سید محسن حکیم است و علم خود را از این سرچشمه‌های عظیم فراگرفت.   

وی در ادامه افزود: "امام موسی صدر" به برخورد با محرومیت فرهنگی تاکید داشتند و مدارس را به سنگرهای متسحکم در برابر تهاجم فرهنگی تبدیل کرد و تلاش‌های زیادی برای مبارزه با محرومیت اقتصادی انجام داد.   
 
رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های "امام موسی صدر" تقریب جنبش محرومان و جنبش عمل بود که زمینه ساز شکل گیری مقاومت اسلامی در جنوب لبنان را فراهم کرد.   
 
آیت الله تسخیری با اشاره به اینکه "امام موسی صدر" شخصیت پیشتازی داشت و افکار زنده‌ای را ارائه می‌داد، ابراز داشت: "امام موسی صدر" مواضع و فتنه‌هایی که پروسه مقاومت را دچار مشکل کرد را تبیین می‌کردند.   
 
وی با بیان اینکه "امام موسی صدر" شخصیت عرفانی داشت و همواره از محرومین دستگیری می‌کرد، اظهار داشت:" امام موسی صدر" مناسبات و روابط خوبی را با برادران اهل سنت و شمال آفریقا داشت؛ همواره تفرقه را رد می‌کرد و در همین زمینه نامه‌ای را به "مرحوم حسن خالد" نوشت؛ در این نامه به مسائل مربوط به توحید تاکید و در این زمینه به صحبت‌های شیخ طوسی اشاره کرد.   

وی با بیان اینکه"امام موسی صدر" از حیطه اسلام پارا فرا‌تر گذاشت و منادی گفتگو بین اسلام و مسیحیت بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) درباره" امام موسی صدر"فرمودند که وی فرزند من است و من به دست خودم ایشان را تربیت کردم؛ همچنین شهید مطهری "امام موسی صدر" را فردی توانمند در طرح مسائل پیچیده می‌دانست.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالحسینی
۲۱:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۳
چقدر جای کسانی مثل امام موسی صدر در جهان اسلام خالی است.
امیدوارم خبری از سرنوشت ایشان منتشر کنید.
آخرین اخبار