سرهنگ کاکوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

هک کردن ۱۰۵۸ حساب بانکی توسط جوان 24 ساله/ "شما برنده اپل شدید" شگرد کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان تهران از دستگیری متهم سابقه‌داری خبر داد که با طراحی وب‌سایت اینترنتی و با ترفند تحویل تبلت و گوشی اپل، موفق به کلاهبرداری از ۱۰۵۸ نفر از شهروندان شده بود.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملیات مهندسی معکوس کارشناسان پلیس فتای استان تهران برای شناسایی و دستگیری متهم، گفت: دستگیری متهم با شکایت برخی از شهروندان از ابتدای مهر ماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: یکی از شاکیان در اظهارات خود به ماموران گفت با دریافت پیامکی که ادعا می‌کرد شماره موبایلم در قرعه‌کشی تصادفی سایت، موفق به برنده شدن یک دستگاه گوشی اپل شده است، دعوت شد‌‌ه‌ام تا برای دریافت جایزه به سایت www.rahyab۲۴.com مراجعه کرده و اطلاعات حساب بانکی‌ام را در سایت وارد نمایم.
 
شاکی در ادامه اظهارات خود به ماموران گفت: بعد از وارد کردن همه اطلاعات بانکی در سایت معرفی شده، پیامکی به دستم رسید که ادعا شده بود مبلغ شش هزار تومان هزینه انتقال جایزه به زودی از حساب بانکی کم می‌شود. بعد از دریافت این پیامک، در حالی که منتظر دریافت جایزه‌ام بودم، در کمتر از دو ساعت متوجه برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی خود شدم. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم بعد از دریافت اطلاعات حساب بانکی، اقدام به خریدهای اینترنتی از حسابم کرده‌اند.
 
سرهنگ کاکوان ادامه داد: با ثبت این شکایت، اکیپی از کارشناسان پلیس ماموریت شناسایی متهم کلاهبردار را بر عهده گرفتند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد متهم با طراحی یک وب سایت و قرار دادن لینک آن در سایت‌های پر بازدید، طعمه‌هایش را شناسایی می‌کند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد متهم اطلاعات دقیق و زیادی درباره استفاده از اینترنت و کاربرد آن دارد. همین سرنخ‌ها کافی بود تا متهم شناسایی شود.
 
رئیس پلیس فتای استان تهران گفت: بررسی سوابق متهم و نحوه فعالیت او نشان می‌داد، وی متهم سابقه‌داری است که از سال ۹۱ بارها با استفاده از همین شگرد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است. با به دست آمدن این اطلاعات و با استفاده از شگردهای مهندسی معکوس، سرانجام ماموران موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های مرکزی تهران شناسایی و در یک عملیات منسجم پلیسی، متهم کلاهبردار را دستگیر کنند.
 
وی با اشاره به دستگیری همدست متهم گفت: بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد متهم دستگیر شده به همراه یک زن جوان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. وظیفه همدست متهم، خریداری کارت‌های سرقتی و خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های طلا و جواهر و صرافی‌ها بود.
 
سرهنگ کاکوان گفت: متهم دستگیر شده جوانی ۲۴ ساله است و از سال ۹۱ دارای سابقه کیفری است. وی در تهران ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کلاهبرداری کرده است. این در حالی است که بررسی هارد کامپیوتر متهم نشان می‌دهد وی از ابتدای سال تاکنون اطلاعات حساب ۱۰۵۸ شهروند را به دست آورده و اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.
 
رئیس پلیس فتای استان تهران با اشاره به اینکه متهم در شهرستان‌های دیگر نیز دارای پرونده قضایی است، از کلیه شهروندان درخواست کرد در صورت شکایت از متهم، با پلیس فتای شهرستان محل اقامت خود تماس حاصل کند.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
کاش از این هوشش در راه درست استفاده می کرد
Germany
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
پناه بر خدا
Afghanistan
raza gaznawi
۱۰:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
خوب کاری کرده آفرینش شما ایراتی ها دور از کاکا و خیش های خودم به اندازه کوس خول استین که به راحتی گول میخورین زنده باد افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
بخاطر یازده میلیون تومن پول آبروخودشو برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
بخاطر یازده میلیون تومن پول آبروخودشو برد
Iran (Islamic Republic of)
parsa00
۱۶:۵۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
اینا واقغا باید دستگیر بشن من نمیدونم ولی پول هارو برید ار موسعه اعتباری ثامن پول هارو بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۵۴ ۲۰ دی ۱۳۹۳
کار سختی نیست منم میتونم ولی فقط یک مشکل سر راه هست ما حروم خور نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۳
اینجور دزدی دله دزدی هستش از هزار نفر فقط 11 میلیون دزدیده به عبارتی از هر نفر 11 هزار تومان.دزدی های میلیاردی را ببینه بعد خجالت بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ملک پور
۱۶:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۳
بیشتر از نداشتن اگاهی مردم سو استفاده کرده
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۴۴ ۲۰ دی ۱۳۹۳
متاسفانه قانون و اجرای کار اشکال دارد که متهمین سابقه دار براحتی آزاد شده و مجددا در جایی دیگر و یا با ترفندی دیگر به خلاف های خود اعم از کلاهبرداری ها و قاچاق و دزدی ها و . . . ادامه می دهند
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۳
با سلام.
احسنت به تو و نظرت اکبر جون.
گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۳
جدا ازجرمی که کرده باید از ایشون در امور شبکه و امنیت شبکه استفاده بشه درسته کار اشتباهی کرده ولی ایشون میتونه به بهبود امنیت شبکه کمک کنه.البته خربزه خورده باید پای لرزشم بشینه.ولی بعد از محکومیتش ازش استفاده کنن.
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۳:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۳
درسته کلاهبرداری کرده ولی اگه من بودم ازش استفاده میکردم لامصب1000نفرو گول زده میفرستادمش بره سایت های امریکایی هارو هک کنه اگه تونسه اینجا خرابکاری کنه پس ....
Iran (Islamic Republic of)
فردوس
۱۸:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۳
ببخشی خیلی هم زرنگ هم نبود ولی انگار خنگولا زیادشدن این همه از عدم دادن اطلاعات بانکی هشدار دادن بعد خیلی راحت 1058نفر گول میخورند
آخرین اخبار