تروثدیگ:

اقدامات آمریکا، عامل افراطی شدن دو مهاجم "شارلی ابدو"

"تروث دیگ" در گزارشی نوشت، شریف و سعید کواشی دو عامل حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو به علت اقدامات دولت بوش در عراق و شکنجه زندانیان گرایشات افراطی پیدا کرده بودند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، این دو متولد پاریس از والدینی الجزایری و فقیر و بیکار بودند. شریف مدرسه را تمام نکرده بود و گاهی اوقات این دو برابر برای آنکه کمی پول به دست آورند در رستوران پیک موتوری می شدند. 

آنها از زمان نوجوانی در بزهکاری و کارهای غیرقانونی دست داشتند. از اوایل 2003 میلادی شریف و سعید در مسجد الدعوه در میدان استالینگراد حضور پیدا می کردند. 

یکی از اعضای مسجد دعوه فردی به نام "فرید بنیتو" بود که تنها یک سال از شریف بزرگتر بود. این دو به گذراندن وقت خود با بنیتو مشغول شدند. سیگار کشیدن را ترک کردند و دیگر مصرف مواد مخدر را کنار گذاشتند. بنیتو در رایانه شخصی اش در تصاویر حمله بوش و اشغال عراق را به این دو جوان نشان داد. 

شریف در اظهاراتی گفت این تصاویر همان تصاویری بود که من در تلویزیون دیده بودم ، شکنجه در زندان ابوغریب و اینها من را تحریک به اقدام کرد. 

با این حال بینیتو در واقع یک هسته عضوگیری در میان جوانان فرانسوی برای اعزام به عراق برای مبارزه با نیروهای آمریکایی داشت. آنها در پارک می دویدند تا بدن خود را ورزیده کنند و طریقه کار کردن با کلاشنیکف را نیز آموزش می دیدند با این حال پیش از اعزام آنها به عراق در سال 2005 میلادی، توسط پلیس فرانسه در عملیات برضد شبکه های عضو گیری و اعزام جنگجو به عراق بازداشت شدند. 
وی و سه تن دیگر به عنوان عضو یک هفته عضو گیری به اتهام انتقال ده فرانسوی به عراق طی سالهای دو هزارو سه تا دو هزارو پنج محاکمه شدند. 

شریف در پی این محاکمه به سه سال زندان محکوم شد اما تنها هجده ماه در زندان بود. وی پس از خروج از زندان در توطئه خارج کردن اسماعیل بالقاسم روحانی تندرو از زندان دست داشت. بالقاسم عضو یک گروه وابسته به القاعده بود که مسئول بمبگذاری 1995 در متروی پاریس نیز به شمار می رود. 

این دو همچنین در سال دو هزارو یازده سابقه سفر به سوریه را نیز دارند و گفته می شود تابستان به فرانسه بازگشته بودند. با توجه به سابقه همکاری آنها با القاعده احتمالا این دو برای داعش جنگیده اند با این حال پس از جدا شدن القاعده از داعش احتمالا برای گروه جبهه النصره گروه اصلی وابسته به القاعده در سوریه جنگیده اند. 

اگر بوش به عراق حمله نکرده بود و این کشور را اشغال نکرده بود اصلا شاید شریف کواشی در فعالیت های افراطی وارد نمی شد و اگر این اتفاق نمی افتاد شاید اصلا شاهد حمله به شارلی ابدو نبودیم. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار