المنار گزارش داد

رفتار دوگانه غرب در برخورد با تروریسم/ در پاریس، "تروریست" و در دمشق "انقلابی"!

روزنامه المنار فلسطین در مقاله ای با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در برخورد با تروریسم اعلام کرد این افراد که در حمله پاریس توسط غرب تروریست خوانده شدند، همان افرادی هستند که در سوریه "انقلابی" نامیده شده‌اند!

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار فلسطین، این روزنامه در مقاله‌ای با انتقاد شدید از رفتار دوگانه غرب در برخورد با پدیده تروریسم اعلام کرد که این افرادی را که در حمله چند روز گذشته پاریس، غرب و فرانسه آنها را تروریست خواند شبیه پرچم همین افرادی را داشتند که در سوریه و دمشق، غرب آنها را انقلابی(!) می‌خواند.

این روزنامه دراین باره می‌نویسد: عنوان غریبی نیست؛ این واقعیت جهان بین الملل و منطقه از زمان برافروخته شدن آتش در جهان عرب تحت عنوان بهار عربی است؛ بلافاصله پس از اینکه واقعه رخ داده در پاریس اتفاق افتاد رئیس جمهوری فرانسه آن را عملیاتی تروریستی خطاب کرد، اما این عنوان هیچ گاه بر آنچه در سوریه اتفاق افتاده و هم اکنون نیز در حال وقوع است، با وجود آنکه پرچمی که در پاریس به اهتزاز درآمد با پرچم گروه های تروریستی سوریه از النصره و داعش تفاوتی نداشت اطلاق نشد.

این روزنامه سپس به سابقه غرب و فرانسه در حمایت از گروه های تروریستی اشاره می‌کند و می‌گوید: غرب بطورکلی و فرانسه بخصوص اصرار دارد تا گروه هایی را که مردم سوریه را می‌کشند با نام حقیقی خود که "تروریست" است خطاب نکند، بلکه آنها را گروه های انقلابی بخواند و جنایتکاران این عملیات ها که اقدام به اداره این عملیات ها از پاریس و استانبول و دوحه می‌کنند را مخالفانی که به دنبال حقوق خود هستند خطاب نماید و این مسأله چیز عجیبی برای فرانسه و یا غرب که مسائل را طبق منافع خود می سنجند و وزن می‌کنند نیست.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: چه تسهیلات و امکاناتی که فرانسه و حامیان آن به این گروه های تروریستی دادند؛ از رساندن سلاح و تسهیل انتقال آنها تا پشتیبانی از ایجاد یک رژیم سیاسی برای آنها از طریق حمایت از افرادی که در پاریس زندگی می‌کنند و دارای تابعیت فرانسوی هستند، و با هر سخنی نیز علیه سرزمین مادری شان مزد آنها را پرداخت می‌کردند.

این روزنامه سپس با اشاره به سیاست فرانسه که از ایجاد مستعمره های جدید حمایت می‌کند و در این راستا از جدایی طلبان لیبی و پروژه تقسیم سوریه و لبنان، از طریق مزدورانی خودفروخته پشتیبانی می‌کند می‌گوید: آنان که پاریس را هدف گرفتند همان تفکر و همان ابزارهایی بودند که سوریه، عراق و جهان عرب را هدف گرفته بودند و همان تفکر ساخته و پرداخته شده در غرب بوده است.

این روزنامه در ادامه می گوید: ما نمی توانیم نقش آمریکا را در ایجاد القاعده نادیده بگیریم و نمی توانیم نادیده بگیریم که هم پیمانان آمریکا وغرب در منطقه و خصوصا عربستان سعودی منابع تروریست و تروریسم هستند؛ از این رو امروز این مسأله مورد پذیرش نیست که فرانسه مسأله مهمترین هم پیمانان خود را در منطقه و که بزرگترین حامی تروریسم بودند نادیده بگیرد.

این روزنامه می‌نویسد: فرانسه مانند انگلیس از کشورهایی بوده که نیروهای رادیکالی الجزائر را که حملات بسیاری را علیه ارتش الجزائر انجام می‌دادند سرپرستی کرده ؛ حال در مورد اجرای عملیات در قلب پاریس چه چیزی جدید است؟ چطور ائتلاف معارضان سوری خجالت نمی کشد که در این مورد بیانیه محکومیت آمیز صادر می ‌کند در حالی که تروریسم همچنان در سوریه، جان سوری ها را می‌گیرد؟

این روزنامه می‌نویسد: شورای امنیت در برابر قربانیان فرانسه یک دقیقه سکوت کرد اما همین شورا حتی قادر نیست یک قطعنامه که حامیان و سرچشمه های تروریسم را که بی گناهان سوریه را هدف گرفته و دهه ها بچه های فلسطینی‌ را به دست گروه های صهیونیستی در فلسطین اشغالی هدف قرار داده محکوم کند.

المنار در ادامه می‌نویسد: گویا شورای امنیت فراموش کرده است که صدها هزار بی گناه در شرق، همان قربانیان تروریسمی هستند که قلب فرانسه را هدف قرار داده است؟

این روزنامه در پایان می‌نویسد: از این رو هنگامی که می‌گوییم غرب ارزشی برای خون قربانیان قائل نیست، حرف بیهوده ای نزده ایم ؛ غرب برایش تفاوتی ندارد که در جنگ شرق چه کسی پیروز گردد؛ به شرط اینکه فرد پیروز تابع و خدمت گذار منافع غرب باشد و این نگاه غرب نتیجه تبعیت کورکورانه او از پروژه رژیم صهیونیستی است که کنترل مناطق حساس اقتصاد اروپا و آمریکا را در دست دارد و بزرگترین ماشین های رسانه ای برای هدایت ذهن خوانندگان به منظور اهداف خود را دارا می‌باشد.

به همین منظور کشته شدن مردم در سوریه و قربانی شدن آنها انقلاب(!) می‌باشد اما در پاریس تروریسم سیاه است که باید با شدیدترین لحن محکوم گردد.




انتهای پیام./.

برچسب ها: دمشق ، پاریس ، تروریست ، داعش ، النصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۳
تشکر
آخرین اخبار