دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت؛

ایران سرآمد کشورهای منطقه در گردشگری سلامت

محمد پناهی دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی از ۳ برابر بودن ارزآوری گردشگری سلامت نسبت به انواع گردشگری خبر داد و گفت: در حال حاضر ایران سرآمد منطقه در گردشگری سلامت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، محمد پناهی دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی در خصوص اهمیت گردشگری سلامت اظهار داشت: رویکرد ما در بحث گردشگری سلامت دو رویکرد اقتصادی و صدور فرهنگ است و ما به گردشگری سلامت نگاه صرف اقتصادی نداریم چراکه باور داریم گردشگری سلامت در اقتصاد مقاومتی می‌تواند به ما کمک زیادی کند و در همین راستا باید ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم لذا بهترین روش فعال‌سازی ظرفیت داخلی در حوزه سلامت، گردشگری سلامت است.
 
وی با بیان اینکه ارزآوری در حوزه گردشگری سلامت حداقل 3 برابر گردشگری عادی است، تصریح کرد: کدام گردشگری سراغ دارید که با انواع گردشگری همراه باشد، به عنوان نمونه، گردشگری زیارت گردشگری خوبی برای کشور ماست اما دوشادوش آن، گردشگری سلامت است.
 
پناهی ادامه داد: گردشگری سلامت ایران با رویکرد حلال است و محوریت آن اخلاق پزشکی و میراث پزشکی گذشته ماست، لذا بسیاری از این گردشگران سلامت دوست دارند وارد کشوری شوند که خاستگاه علمی قوی داشته باشد که ایران این خصوصیت را دارد و علاوه بر آن فضای معنوی است که در حوزه پزشکی ما عجین است و از رعایت اخلاق و شئونات اسلامی و درک مشترک نشأت می‌گیرد.
 
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت با بیان اینکه هر جای منطقه را بگردید، گردشگری سلامت در سطحی که در ایران معنا دارد را پیدا نمی‌کنید، یادآور شد: ایران جزو معدود کشورهایی است که در بحث زیرساخت‌ها دارای امکانات بسیار خوبی شده است.

الآن بخش‌های خصوصی ما هتل ــ کلینیک درست کرده‌اند و ظرفیت پیگیری‌های بعد از درمان وجود دارد که بعد از ترخیص اقدامات درمانی پیگیری ‌شود لذا گردشگری سلامت ما در دنیا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد به شرط اینکه خودمان را بشناسیم و خوب ارائه کنیم.
 
پناهی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که خدمات درمانی از ما می‌گیرند، سفیر غیررسمی ایران هم در کشور خودشان و هم در کشورهایی که سفر می‌کنند، هستند؛ از طرفی این نکته را باید در نظر داشت که هر گردشگر سلامت با خودش باید الزاماً همراه بیاورد ولی هر گردشگر عادی این الزام را ندارد، این همراه، دوست دارد مثل گردشگر عادی از ظرفیت‌های تاریخی و میراثی ما استفاده کند، لذا هم خود گردشگر سلامت نسبت به گردشگر عادی سه برابر درآمدزاست و هم همراهانشان درآمدزا هستند.
 
وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های مرتبط مستقیم و غیرمستقیم باید به خاستگاه ذاتی ایران احترام بگذاریم که این خاستگاه ذاتی مهمان‌پذیربودن است یعنی مردم ما از تاریخ بسیار دور به این موضوع معروفند لذا در این حوزه چون بیمار به عنوان گردشگر به کشور ما می‌آید، باید تکریم بیشتری شوند چون آنها احساس می‌کنند وارد ایران شدند و اینجا پناه‌شان است و باید در حد اعلا مهمانپذیری خود را نشان دهیم.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: ایران ، سلامت ، پزشکی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.