جوانان پاسارگاد در آسمان موسیقی کلاسیک خوش درخشیدند

اولین شب از ارکستر پاسارگاد در تالار رودکی با حضور هواداران این گروه جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ کنسرت ارکستر پاسارگاد شب گذشته به رهبری "مهدی پناهی" و سرپرستی "امین غفاری" در تالار رودکی برگزار شد.
 
درشب گذشته ی این کنسرت چهار قطعه اجرا شد که در بخش اول و در ابتدا "سینفونیا کنچرتانته در می بمل ماژور" اثر موتزارت برای ویلن، ویولا و ارکستر نواخته شد که ویلن و ویولا این قطعه ی بلند را "امیر باورچی" و "مهدی جوان بخت" نواختند.

پس از آن قطعه‌ی "روشنایی ماه" از "کویین میسون" اجرا شد.

در بخش دوم کنسرت قطعه ی "نامه های عاشقانه، شماره یک" به آهنگسازی "مهدی پناهی" اجرا شد و پس از آن "کنسرتوی آرانخوئز برای گیتار" و ارکستر با نوازندگی گیتار "پدرام فلسفی" اجرا شد. این قطعه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین آهنگ هایی است که به دفعات در ایران پخش شده و برای گوش های همه‌ی ایرانی‌ها آشنا است؛ موسیقی آرام بخش و زیبا که موجب آرامش روح و جان می شود.

از نوازنده‌های ارکستر پاسارگاد باید به "امین غفاری" کنسرت ماینستر، "آرمین قضاتی"، "عرفان شریف زاده"، "فوژان غریب نژاد"، "سالار زمانیان"، "آذین نصرتی" و "زهرا کریمی" ویلن یک، "نوید شعبان زاده"، "امین عطایی"، "مهسا زرندی"، "بهار فلسفی"، "مهجبین کاوری زاده" و "مهدی علیمردانی" ویلن دو، "دانیال جورابچی"، "پیمان ابوالحسنی"، "عادله لطفی"، "دانیال اسدی" و "اشکان نظر" آلتو، "ماکان خوی نژاد"، "علی آقاجانی"، "هستی سیاسی" و "هانیه کازرونی" ویلن سل، "پورنگ پورشیرازی" و "پروانه انارکی" کنترباس، "سهراب بابکی" و "مهدی کیانی" فلوت، "علی یوسف زنجانی" و "یاسمن ناصری" کلارینت، "کیمیا شعرباف" ابوا، "سلمان صفاریان" ابوا کرانگله، "میلاد عباسی" و "دینا درویش کهن" هورن، "علی مکی" و "ملودی آسایش مقدم" ترومپت و "سهراب جلایی" پیانو به رهبری "مهدی پناهی" اشاره کرد.

از مهمان‌های حاضر در این برنامه باید به "لوریس چکناواریان"، "پدرام فریوسفی"، "علی جعفری پویان" و "شهره سلطانی" اشاره کرد.

*این جوان‌ها پور شور و با انگیزه

ارکستر پاسارگاد از پروژه ی پایان نامه ی دانشجویی "امین غفاری" آغاز و تا به امروز ادامه دارد که از عمر آن حدود یک سال می گذرد و در این یک سال با در نظر گرفتن این اجرا این چهارمین کنسرت ارکستر پاسارگاد است.

در این یک سال این جوان های ارکستر پاسارگاد اجراهایی چون "کنسرتو ویلن چایکوفسکی" در بهمن 92 و "مجموعه ی کنسرتو ویلن در 4 فصل ویوالدی" در شهریور و مهر 93 را داشته اند.
 
انگیزه ی آن ها باتوجه به شرایط بد معیشتی در هنر و خصوصا موسیقی باتوجه به نبود سرمایه گذار و اسپانسر در اینگونه ی کنسرت ها ستودنی است که یک تعداد جوان فقط برای علاقه به موسیقی‌شان از وقت و انرژی خود مایه می گذارند که به روی صحنه های مختلف بروند که مسلما هدف والایی را پیش گرفته‌اند.

همین فعالیت آن ها خود می تواند سرمنشایی باشد برای تمای جوان ها تا این هدف و انگیزه را پیش بگیرند.

ارکستر پاسارگاد تازه اول راه است و نیاز به تجربه های بیشتری دارد که از جمله ی این تجربه ها این است که چگونه یک گروه می تواند نبض مخاطب را در دست بگیرد که این تجربه نیز با گذران زمان و اجرای کنسرت های متعدد به وجود می آید.
 
گزارش از مهدی خان محمدی


انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار