نامه علی بیانی خطاب به مطهری؛

هیچ فرد و جناحی نمی‌تواند خواسته مردم در 9دی را سانسور کند

دبیرکل دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به مطهری نوشت: پیام ملت بصیر ایران در روز 9 دی کاملا واضح و مشخص بود و هیچ فرد، گروه و جناحی نمی‌تواند خواسته مردم در این روز را سانسور کند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی بیانی دبیرکل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به علی مطهری نکاتی را متذکر شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مطهری
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
حضرت عالی در نطق پیش از دستور در جلسه علنی روز گذشته به نکاتی اشاره کردید که بلافاصله در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد و تحلیل‌ها و نظرات مختلفی را در پی داشت. اما اینجانب به عنوان یک فعال دانشجویی و همچنین نماینده دانشجویان ایران اسلامی احساس وظیفه کردم تا نکاتی در این مورد را به عرض شما برسانم:

1- ضمن تشکر از تذکر به جای حضرت عالی درباره عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اختلاف افکنی و تخریب وحدت شیعه و سنی و اینکه لزوم حفظ وحدت در تمامی عرصه‌های کشور امروز بیش از پیش احساس می‌شود، لازم است عرض کنم رفتار مسئولین مسجد النبی و مسجد الحرام با ایرانیان به علت اجازه ندادن به اهل تسنن برای احداث مسجد در تهران نبوده و نیست. بلکه آنها با اصل شیعه مشکل دارند و از طرفی ما نیز حساب وهابیون را از اهل سنت جدا می‌دانیم و اقدامات آنها را به پای برادران اهل سنت نخواهیم نوشت علی‌ای‌حال وظیفه ما این است که تمام تلاشمان را در جهت حفظ وحدت و احترام متقابل انجام دهیم و همچنین به خاطر تذکر به حق شما به برخی مداحان کمال تشکر را دارم.

2- در مورد صدا و سیما نیز باید گفت به دور از انصاف است پیشرفت رسانه ملی در پاسداشت مناسبت‌های مذهبی نسبت به سالیان گذشته نادیده گرفت و صد البته انتظار از صدا و سیما تهیه برنامه‌های منادی وحدت، با معیار های اسلامی و عدالت است.

3- پیام ملت بصیر ایران در روز 9 دی کاملا واضح و مشخص بود و هیچ فرد، گروه و جناحی نمی‌تواند خواسته مردم در این روز را سانسور کند و البته از طرفی هیچ کس هم نمی‌تواند حضور مردم را وابسته به جناح خاصی تفسیر نماید، بلکه مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی آمده بودند و به فضل خدا در این راه نیزموفق بودند، اما انتقاد شما به رسانه ملی خارج از عدل و انصاف بود چرا که صدا و سیما به دور از هجمه‌های سیاسی و به صورت فراجناحی به باز خوانی حوادث سال 88 پرداخت که البته این جزء وظایف ذاتی این رسانه می‌باشد و اتفاقا امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر و با پرداختن به زوایای بیشتری توانست ابعاد تاریک فتنه 88 را برای ملت ایران نمایان کند اما نکته‌ای وجود دارد این است برخی افراد و گروه ها حاضر نیستند که در مورد فتنه 88 صحبت کنند و این باعث شده احساس تک صدایی در رسانه ملی به وجود آید.

4- واضح و مبرهن است در خصوص همه اختلاف‌ها و مسائل کشور قانون فصل الخطاب است. همانطور که می‌دانید شورای عالی امنیت ملی رای به حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی داده‌اند اگر قائل  باشیم که این حکم موقتی است و در شرایط خاص آن دوره صادر شده است مرجع تصمیم‌گیری برای تغییر شرایط و ابلاغ این حکم بازهم شورای عالی امنیت ملی می‌باشد فلذا بهتر است که در این خصوص همه سیاسیون و از جمله جناب عالی به این حکم قانون تمکین کنید.
نکته دیگر اینکه این افراد بلافاصله بعد از انتخابات و اغتشاش های سال 88 به حصر خانگی محکوم نشدند  بلکه پس از یکسال و اندی از آن موضوع و در زمانی که در حال طراحی فتنه جدیدی بودند و قصد ایجاد اغتشاش در بهمن 89 را داشتند به این حکم محکوم شدند.

در پایان با تشکر از اظهارات جنابعالی و تذکر به موقع به دولت وسایر نهادها بر خود واجب می‌دانم  در صورتی که مطالب بنده سبب تکدر حضرت عالی شده از شما عذر خواهی نمایم و البته عرض کنم که از نظر اینجانب اقدام برخی نمایندگان پس از پایان صحبت‌های شما اقدامی ناشایست بود و این انتظار می رود که در مجلس شورای اسلامی همانند جامعه فرصت برای بیان همه دیدگاه‌ها در چارچوب اسلام وجود داشته باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته
علی بیانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار