اختصاص 500 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت شناور

بيش از 500 ميليارد تومان از محل وجوه اداره شده براي ساخت شناور تسهيلات پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اين مطلب گفت : ثروت ايجاد شده در حوزه بندري و دريايي از محل وجوه اداره شده به بيش از 1600 ميليارد تومان مي رسد و براي اين طرح ها حدود 250 ميليارد تومان يارانه پرداخت شده است يا متعهد به پرداخت آن هستيم.

علي جهانديده در ادامه با بيان اولويت سازمان بنادر و دريانوردي در پرداخت وام بانکي و تسهيلات ارزان قيمت همانند سال هاي گذشته افزود: اولويت سازمان در بنادرشمالي شناورهاي تجاري، مسافري و تجهيزات بندري و درجنوب شناورهاي مسافري، گردشگري، تجهيزات بندري و گاهي طرح هاي مهم و تاثيرگذار مستقل در بخش حمل و نقل دريايي است.

وي وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي را اهرمي براي با مديريت منابع مالي و به منظور حمايت از حضور بخش خصوصي در بنادر و حمل و نقل دريايي ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در دولت يازدهم توجه به مديريت منابع بيشتر از گذشته وجود دارد به گونه اي که در سال 93 بودجه وجوه اداره شده از محل منابع سازمان بنادر و دريانوردي به حدود 60 ميليارد تومان رسيده است.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد: اين رقم علاوه بر منابعي است که در سال گذشته تخصيص داده شده است و مي توان پنج برابر اين رقم يعني حدود 300 ميليارد تومان را از محل منابع بانکي به طرح هاي اولويت دار سازمان بنادر و دريانوردي در حوزه حمل و نقل دريايي وام پرداخت کرد.

جهانديده گفت : اين وام ها کم بهره بوده است و مي تواند طرح هاي مرتبط براي سرمايه گذاران در حوزه بندر، حمل و نقل دريايي ، مسافري و ... را اقتصادي کند.

وي با اشاره به فعاليت هاي خوب صورت گرفته در سال جاري افزود: براي سال آينده قطعا ارقام بيش از سال جاري است و هر اندازه ظرفيت جذب وجود داشته باشد امکان تخصيص براي سازمان بنادر و دريانوردي مقدور خواهد بود.

جهانديده در ادامه اظهار داشت: برغم طرح هاي بزرگ در حال انجام در بنادر و آغاز طرح هاي مهمتر در سال آينده که همگي از محل درآمد هاي سازمان بنادر و دريانوردي خواهد بود براي مديريت منابع مالي وجوه اداره شده به شکل کمي و کيفي در سال آينده و سال هاي آتي پيگيري خواهد شد تا به سرمايه گذاران بخش هاي مسافري، تجهيزات بندري، پسکرانه اي کمک شود وحلقه کاملي را در بخش حمل و نقل دريايي ايجاد کنيم و به کيفيت و کميت گردشگري دريايي و مسافرت هاي دريايي اضافه کنيم.

جهانديده گفت : وجوه اداره شده از سياست هايي پيروي مي کند که گام هاي موثرتري را به گام هاي قبلي خود اضافه کند تا هر چه بيشتر مردم را با دريا و مواهب آن آشنا و اقتصاد دريا را بيش از پيش فعال کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، شناور ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار