تبریز؛

نقش صنایع تبدیلی در تثبیت سطح درآمد کشاورزان

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گسترش صنایع تبدیلی باعث تثبیت سطح درآمد و افزایش سود کشاورزان می‌شود.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن بیان این مطلب فزود: با توجه به ارتباط مستقیم تولید کشاورزی با شرایط محیطی و اقلیمی و ریسک پذیر بودن فعالیت های این بخش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، باعث تنظیم بازار و ثبات قیمت ها می‌شود.

وی تصریح کرد:صنایع غذایی بیش از ۸۵ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را تشکیل می دهد و با توجه به آثار مستقیم و غیرمستقیم این صنایع از نظر تولید و اشتغال که در بخش کشاورزی بر جای می گذارد و موجب رشد و شکوفایی، در سطح کلان اقتصاد می‌شود.

برنو ادامه داد:بدون تردید گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با فرآورده‌های محصولات کشاورزی و افزایش ماندگاری این محصولات موجب مزیت رقابتی و افزایش صادرات می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد:با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی، ضمن ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این بخش، با ایجاد تنوع در محصولات کشاورزی قدرت پاسخگویی بازار را برای انواع سلیقه های مختلف فراهم نموده و زنجیره بازاریابی را تکمیل می‌نماید.

برنو تاکید کرد: نزدیکی صنایع تبدیلی به محل تولید، از مقدار ضایعات می‌کاهد، ضمن اینکه موجب حذف هزینه حمل و نقل و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده فرآورده های تولیدی نیز می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.