چه تنقلاتی خطر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند

مصرف برخی از تنقلات، می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و کلسترول و فشارخون بالا را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

عماد معصومی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برخی از تنقلات حاوی مواد مغذی هستند که مصرف آنها خطر بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داده و بسیاری از تنظیمات و عملکردهای بدن را بهبود می‌بخشد.

وی گفت: مصرف برخی از تنقلات، می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و کلسترول و فشارخون بالا را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

معصومی، با بیان اینکه گردو، پسته، بادام، بادام‌زمینی، آجیل، فندق و برخی دیگر از مغزها تأثیرات خوبی در کاهش خطر بیماری‌های مزمن و عفونی دارند، تأکید کرد: این گروه از مواد حاوی مقادیر بالایی از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و بسیاری دیگر از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی هستند.

وی افزود: تنقلاتی همچون آجیل، فندق، بادام، گردو، بادام، پسته و بادام‌زمینی می‌توانند تأثیرات مفیدی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

معصومی گفت: بسیاری از مشکلات استخوانی و مفصلی و التهابات بدن نیز با مصرف مواد مغذی فوق از جمله گردو و آجیل برطرف می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار