وزارت دفاع آمریکا حمله سایبری به حساب فرماندهی مرکزی این کشور در توئیتر و یوتیوب را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‎ای حمله سایبری به حساب‎های فرماندهی مرکزی این کشور در «توئیتر و یوتیوب» را از سوی هکرهای وابسته به داعش تایید کرد.

یک مقام نظامی آمریکا در این رابطه گفت: تصاویری که بر روی توئیتر منتشر شده تهدید امنیتی یا اطلاعات محرمانه‎ای نیست.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز دوشنبه پس از آنکه یک گروه وابسته به داعش صفحه اجتماعی این فرماندهی را در اینترنت هک کرد و اسناد آن را روی صفحه اینترنت فرستاد ، نمایش صفحه توئیتر خود را تعلیق کرد.

صفحه توئیتر ارتش آمریکا در این روند هک شدن، شاهد نمایش بنر سیاه و سفیدی بود که تصاویری از جنگجویان و کلماتی همچون سایبر خلیفه و من داعش را دوست دارم به جای بنر استاندارد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیده می شد.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ ما تایید می کنیم که صفحات توئیتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اوایل امروز ، هک شده اند؛ ما در حال بررسی موضوع هستیم.
هکرها روز صفحه توئیتر هک شده نوشتند : ما اینجاییم ؛ درون رایانه های شما! در هر پایگاه نظامی شما!
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که مقر آن در تامپا در ایالت فلوریدا است، هدایت عملیات خارج از آمریکا به رهبری این کشور را ضد گروه داعش در عراق و سوریه بر عهده دارد و نیز دیگر نیروهای آمریکایی در خاور میانه را کنترل می کند.
صفحه اینترنتی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در شرایطی هک شد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال سخنرانی در باره امنیت سایبری بود.

مقامات پنتاگون اعلام کردند هنوز مشخص نیست این حمله سایبری به شبکه های رایانه ای آسیب زده است یا خیر.
مقامات آمریکایی می گویند در حال بررسی تاثیر این حمله سایبری هستند ولی به نظر می رسد هیچ محرمانه ای توسط گروه هکر، منتشر نشده است.
 صفحه توئیتر هک شده شامل مجموعه ای از تلفن های افسران است که بی مصرف است و نیز عکس های پرسنلی و برخی اسلایدهای پاورپوینت را شامل می شود که با کره شمالی و چین مرتبط هستند.

انتهای پیام//
برچسب ها: پنتاگون ، داعش ، هک ، توئیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار