مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد

استقبال بی‌نظیر شرکت‌های داخلی و خارجی از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی در کیش خبر داد و گفت: عملیات این اسلکه به اتمام رسیده و هم‌اکنون عملیات اسکله 35 هزار تنی را شروع کرده‌ایم که این امر نقطه قوت برای تقویت تجارت در منطقه آزاد کیش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه انرژی همچنان مانند سال‌های گذشته با استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه بوده و این موضوع می‌تواند منطقه آزاد کیش را به یک قطب انرژی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند محل تبادل اطلاعات بین ایران و کشورهای خارجی باشد بخش نمایشگاه انژری کیش است در این نمایشگاه دستاوردهای ایران برای شرکت‌های خارجی در معرض نمایش قرار گرفته و این امر می‌تواند تبادل بسیار مناسبی بین شرکت‌های داخلی و خارجی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: تسهیلاتی که برای ورود شرکت‌های خارجی ارائه می‌شود بر اساس قانون مناطق آزاد دیده شده بنابراین این نمایشگاه محلی برای ارائه دستاوردها در حوزه صنعت نفت و انژری است.

وی در خصوص هاپ انرژی اظهار داشت: وزارت نفت تدابیری را در این زمینه اندیشیده که این منطقه با عنوان قطب انرژی در کشور شناخته شود.

وی تصریح کرد: تبدیل کیش به هاپ انرژی زمینه برای توسعه و رشد اقتصادی کشور است. بنابراین قانون منطقه آزاد قانون تسهیل‌کننده است و بروکراسی‌های اداری را پایین می‌آورد همچنین این موضوع می‌تواند مبادلات با شرکت‌های نفتی را گسترش دهد.

وی اضافه کرد: سازمان مناطق آزاد این آمادگی را دارد که قوانین خود را در اختیار سایر ارگان‌ها بگذارد تا آنچه را که وزارت نفت انـتظار دارد بتواند عملیاتی کند.

وی در خصوص توسعه مناطق آزاد کیش اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید برای مناطق آزاد یک مأموریت محوری در نظر گرفته شده است کیش مأموریت محوری حوزه گردشگری و تجاری است بنابراین در حوزه گردشگری اقدامات بسیار زیادی انجام گرفته تا عقب‌ماندگی‌ها زیر ساختی را جبران کند به طوری که در بحث تأمین انرژی به نقطه ثبات رسیده است.

مونسان اضافه کرد: در سال گذشته حدود 25 پروژه را به اتمام رسانیده به طوری که فضای شهری کیش متفاوت شده و در حوزه سرمایه‌گذاری عمدتا در صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد همچنین در بحث تجاری در حال توسعه بندر تجاری کیش هستیم به طوری که عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی به اتمام رسیده و عملیات احداث اسکله 35 هزار تنی را شروع کرد‌‌ه‌ایم که این می‌تواند بحث تجارت در کیش را رونق بخشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، تجاری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار