"صفار هرندی" در همایش "بسیج و رسانه":

امروز که خطر رفع شده به سلمان‌ها و ابوذرها نیاز نداریم؟/ پاسخ محکم دیپلمات ایرانی به مردک آمریکایی

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: کسانی که تجمع چند تخصص را در یک نقطه باعث فساد می‌دانند چرا وقتی امثال شهید باقری روزنامه‌نگار برای حفظ کشور دست به اسلحه بردند، احساس خطر نکردند؟

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "محمدحسین صفارهرندی" مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "بسیج و رسانه" که در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، درباره شکل‌گیری بسیج اظهار داشت: شکل‌گیری بسیج بر حسب ضرورتی بود که اتفاق افتاد، وقتی دشمن چنگ و دندان به جمهوری اسلامی ایران نشان داده و موجودیت انقلاب اسلامی را نپذیرفته، به وجود آمدن بسیج یک ضرورت بود.   
 
وی تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) در آن مقطع زمانی فرمودند ملتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون جنگجو و بسیجی داشته باشد و از آن نقطه بود که بسیج از آحاد مردم شکل گرفت و در یک محیط بی‌رنگی، تنها دغدغه‌شان حفظ نظام، آب و خاک و پای حق ایستادن بود تا بتوانند بر ظالم غلبه کنند.   
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در آن دوره اقتضای زمان بر این بود که بسیجیان باید وارد جنگ شوند، گفت: امروز این تفاوت ایجاد شده است که بعد از جنگ، بسیجیان با حفظ خوی بسیجی باید به کار خود ادامه دهند و مقابل ناهنجاری‌ها بایستند.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی در مقاطع زمانی مختلف شروع به سخن‌های ناروا کردند و گفتند که دوره بسیج و بسیجیان سر رسیده است و باید به پادگان‌های خود بازگردند که این نوعی ناسپاسی به نعمت‌هایی از جمله امنیت و آرامش بود.   
 
وی بیان داشت: بعضی از نشریات داخلی به این موضوعات می‌پردازند و رسانه‌های بیگانه نیز از آن به سود خود برداشت می‌کنند.   
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران افزود: وقتی امام(ره) فرمان به جبهه رفتن را صادر کردند سیل عظیم مردم به سوی جبهه‌ها روانه شدند و بعد از جنگ نیز وقتی‌‌ همان بسیجیان احساس کردند باید در جبهه‌های علمی قرار گیرند وارد آن شدند، عده‌ای همچون شهید طهرانی‌مقدم وارد مرزهای دانش برای قدرت بازدارندگی کشور شدند که امروز دشمنان ما می‌دانند اگر گستاخی کنند، پاسخ محکمی از ما دریافت خواهند کرد.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در زمینه جهاد و خودکفایی عده‌ای وارد شدند و خدمات بسیاری انجام دادند، به طوری‌که در صنعت ساخت نیروگاه‌ها به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم به صورت پیمانکار در کشورهای دیگر کار کنیم، از همین رو باید بدانیم تمامی این اقدامات از سوی بسیجیان صورت گرفته است.   
 
وی تأکید کرد: اگر قرار است این دستاورد‌ها در سینه‌های کینه‌توزانه مدفون شود، باید بسیج به عرصه رسانه وارد شود و با توجه به اینکه دشمن در جبهه رسانه‌ای با قدرت بسیار وارد شده است رسانه باید برای احقاق اهداف جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا کند، زیرا جبهه رسانه‌ای دشمن بسیار عمیق و گسترده است.   
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران افزود: زمانی که بسیجیان وارد عرصه رسانه شدند زمزمه‌های مخالفت و اعتراضات شنیده شد اما باید بدانند "شهید افشردی‌‌" یا همان "حسن باقری" یک روزنامه‌نگار بود و به اقتضای زمان دست به اسلحه برد و تبدیل به یک استراتژیست جنگی شد.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: کسانی که از سر بی‌مهری تجمع چند تخصص را در یک نقطه باعث فساد می‌دانند و امثال ابوذر و سلمان را نیز با تجمع این تخصص‌ها فاسد می‌پندارند، چرا آن روز که امثال افشردی (حسن باقری) روزنامه‌نگار دست به اسلحه برای حفظ کشور بردند، احساس خطر نکردند.   
 
وی گفت: در آن مقطع زمانی شاید با تجمیع رسانه و قدرت نیاز به سلمان‌ها و ابوذر‌ها داشتیم اما امروز که خطر رفع شده، نیازی به آن‌ها نداریم.   
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران اشاره‌‌ای نیز به یکی از شعارهای فتنه داشت و تصریح کرد: در آن زمان عده‌ای شعار دادند که بسیجی واقعی همت بود و باکری، زیرا آن‌ها خواهان نسخه جدیدی در تفکراتشان هستند که (به زعم آن‌ها) بسیجی مرده‌اش خوب است و زنده‌اش خطرناک است.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: بزرگانی که کلماتی بدون توجه به بار معنایی آن به زبان می‌آورند، خوب است آن را اصلاح کنند.  
 
وی اشاره‌ای به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای داشت و گفت: اگر امروز دیپلمات‌های ما با موفقیت و با افتخار پای مذاکره می‌نشینند، نشان از عملکرد دیروزی‌ها و شهدا و بسیجیان دارد زیرا وقتی ما می‌بینیم دیپلمات ما خطاب به آن مردک آمریکایی که زیاده‌خواهی می‌کند جوابی محکم می‌دهد و می‌گوید گوشت تن شما در منطقه زیر دندان ما هست، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران به واسطه رشادت‌های شهدا و رزمندگان دارد.   
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: شما می‌دانید که به واسطه این اقتدار می‌توانیم قوی حرف بزنیم، چرا آن‌ها را متهم به فساد می‌کنیم؟ باید امروز وحدت را در پیش بگیریم، زیرا ما با داشتن یک نقطه مشترک می‌توانیم در مقابل جبهه استکبار بایستیم که کف آن اتحاد و وحدت باید دفاع از ایران اسلامی باشد.   
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چرا بعضی از رسانه‌ها وقتی در پاریس فتنه‌ای رخ می‌دهد برایشان عزاخوانی می‌کنند اما جریان تروریستی در جای‌جای جهان را پوشش نمی‌دهند؟  

وی در پایان خاطر نشان کرد: ظاهراً تنظیمات برخی از رسانه‌ها آنقدر که با بیرون آشنا است با درون آشنا نیست، آن وقت است که ما حق داریم بپرسیم که چه‌طور ۲۲ بهمن که روز ملی ما است را پوشش نمی‌دهند و عده‌ای به ۹ دی شک دارند، اما یک راهپیمایی محدود در فرانسه را پوشش می‌دهند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۵۰ ۲۳ دی ۱۳۹۳
زنده باد بسیج و سپاه پاسداران
آخرین اخبار