زنجان؛

تولید محصولات خارج از فصل؛ مزیت کشت هیدروپونیک

کارشناس مسئول تسهیلات باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت : تولید محصولات خارج از فصل و افزایش عملکرد در واحد سطح از مزایایی کشت هیدروپونیک است.

کارشناس مسئول تسهیلات باغبانی در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛با اعلام این خبر که با توجه به اینکه خاکهای زراعی کیفیت خود را به علت کشت بی رویه مرغوبیت خود را از دست داده است گفت: روی آوردن به شیوه های نوین زراعت از جمله هیدرپونیک که در آن نیازی به خاک نیست فرصتی فراهم می شود تا مزارع احیا شده و رونقی دوباره به خود بگیرد.

مهاجری با اشاره به مزایای این طرح افزود : در این روش پرورش از خاک زراعی استفاده نمی شود و مواد غذایی مورد نیاز گیاه به صورت محلول غذایی در اختیار ریشه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه علف های هرز در گلخانه های هیدروپونیک جایی ندارند و به طور قطعی کنترل می شوندگفت: از دیگر مزایایی این کشت می توان به افزایش 2 الی 10 برابری عملکرد محصول  و حذف آفات اشاره کرد.

کارشناس مسئول تسهیلات باغبانی با اشاره به اینکه امکان کشت همه محصولات به صورت هیدرو پونیک وجود دارد افزود:ولی درانواع گلهای زینتی توت فرنگی و انواع سبزیجات بوته کوتاه نتایج بهتری داشته است .

مهاجری با اشاره به اینکه در زنجان 8 گلخانه هیدروپونیک وجود دارد اضافه کرد :این طرح حدود 6 سال است که در زنجان اجرا می شود.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.