رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

پیشگیری، بهترین گزینه برای مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی است/عزم جدی سازمان برای جلوگیری از کد فروشی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پیشگیری بهترین گزینه برای مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی است، گفت: نظام مالیاتی با به روز رسانی فرایند‌ها، روش‌های کاری و بهره گیری از نظام مالیات الکترونیکی می‌کوشد تا زمینه‌های وقوع جرایم اقتصادی و مالیاتی را از بین ببرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش معاونین مالیات بر ارزش افزوده ادارات امور مالیاتی سراسر کشور گفت: در کنار تحولات درونی نظام مالیاتی، سازمان امور مالیاتی می‌کوشد تا از ظرفیت‌های برون سازمانی به ویژه از توان سایر نهاد‌ها و ارکان کشور برای مقابله با مفاسد استفاده کند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که می‌تواند سازمان امور مالیاتی را در امر مقابله با مفاسد اقتصادی یاری رساند، گفت: هم سازمان امور مالیاتی و هم نیروی انتظامی به این درک مشترک رسیده‌اند که همواره پیشگیری، بهترین گزینه برای مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی است؛ لذا با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جرایم اقتصادی در ارتباط با فرار مالیاتی است، بنابراین نیروی انتظامی می‌تواند با عملیات‌های می‌دانی، سازمان امور مالیاتی را در امر شناسایی مجرمان اقتصادی حمایت و یاری کند. 

وی با بیان اینکه پدیده کد فروشی یکی از مصادیق جرایم اقتصادی است، عنوان کرد: مشارکت این دو نهاد به ویژه در حوزه مقابله با کد فروشان بسیار موثر خواهد بود و در حال حاضر، عزم سازمان امور مالیاتی برای مقابله با کدفروشان بسیار جدی است. 

عسکری اضافه کرد: کد فروشی‌‌ همان فاکتور فروشی است و از زمانی باب شد که مردم برای اخذ تسهیلات از بانک نیاز به فاکتور داشتند و کم کم این فاکتور‌های صوری در بخش عملکرد اقتصادی افراد به کار گرفته شد؛ در حالیکه هیچ پولی جابجا نشده بود و اعتباری پشت این فاکتور‌ها نبود و طبیعتا برای سوء استفاده‌های اقتصادی از جمله فرار مالیاتی به کار گرفته می‌شد. 

وی تصریح کرد: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده عملا دست بسیاری از کد فروشان رو شده و در سایه این نظام مالیاتی که تمامی مبادلات اقتصادی در آن به ثبت می‌رسد، نمی‌توان به راحتی اقدام به کد فروشی کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقابله ، مفاسد ، جرایم ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار