"عزیزی" در همایش "بسیج و رسانه":

برای مقابله با هجمه‌ها "سواد رسانه‌ای" داشته باشیم/ 1600 رسانه فارسی‌زبان برای تحمیل سبک زندگی امپراطوری جهانی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید برای مقابله با هجمه‌ها سواد رسانه‌ای داشته باشیم که مهم‌ترین وظیفه بسیج رسانه، آموزش این مهم در جامعه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا عزیزی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش "بسیج و رسانه" که در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش شهدا و ایثارگران بر ما لازم است که خاطرات و وقایع آن دوران را زنده نگه داریم و بستری بسازیم که جوانان ما با آن رخدادها بیشتر آشنا شوند.   
 
وی تصریح کرد: امروزه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در جریان‌سازی رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست زیرا تا چند روز پیش رسانه‌ها نقش اطلاع‌رسانی داشتند اما امروزه رسانه به منظور هدایت جریان‌های خاص و جریان‌های دیکته شده استفاده می‌شود و رسانه عامل انتقال هنجارها نیز است.   
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعامل و ارتباط دو سویه و منظم، جوهره نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، زیرا امروزه سطوح ارتباط و شیوه‌های آن در حوزه دیجیتال کاملاً پیچیده است.
 
عزیزی افزود: اکنون نزدیک به 1600 رسانه فارسی‌‌‌زبان در ماهواره یافت می‌شود تا بتوانند سبک زندگی امپراطوری جهانی را بر مردمان ما تحمیل کنند و بتوانند بر دین، سیاست و فرهنگ ما تأثیر بگذارند.   
 
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که هسته مرکزی خانواده‌ها را مورد هجمه قرار دهد گفت: دشمن از طریق جنگ نرم به دنبال آن است که دین، فرهنگ و هسته مرکزی خانواده‌های ما را در معرض هجوم قرار بدهد که امروزه خطرات آن به صورت ملموس حس می‌شود و باید بدانیم در فضای دیجیتال و مجازی ریسک‌هایی وجود دارد که ما ناچاراً مجبور به پذیرش آن هستیم.   
 
عزیزی افزود: هر پدیده نوظهوری دارای فرصت‌ها و تهدیدهای خاص خود بوده و اگر قرار است در عرصه دیجیتال بمانیم باید خود را آماده کنیم، زیرا دشمنان در این عرصه به تأسیسات ما آسیبی نمی‌رسانند و فقط به دنبال تضعیف افکار و جابه‌جا کردن ارزش‌های ما و ضدارزش‌ها هستند و هدف آن‌ها تنها ضربه زدن به نیروی مردمی است.   
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای مقابله با این هجمه‌ها سواد رسانه‌ای داشته باشیم که مهم‌ترین وظیفه بسیج رسانه، آموزش این مهم در جامعه است.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار