آژانس انرژی آمریکا:

قیمت نفت افزایش خواهد یافت

طی یک ارزیابی ناگهانی،آمریکا اعلام کرد که قیمت هر بشکه نفت در سال جاری میلادی، به طور میانگین 57 دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت و این قیمت در سال 2016، به 75 دلار خواهد رسید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، ارزیابی‌های رسمی آمریکا حاکی از آن است که نوسانات قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ بسیار شدید خواهد بود و از ۳۸ دلار برای هر بشکه تا ۱۱۲ دلار در ماه دسامبر، اختلاف قیمت خواهد داشت. 

آژانس انرژی وابسته به دولت آمریکا اعلام کرد که قیمت نفت در سال ۲۰۰۹ به پایین‌ترین سطح خود رسید. 

این آژانس اعلام کرد که تولید نفت آمریکا در جریان ماه دسامبر، روزانه ۲. ۹ میلیون بشکه بود و با افزایش ۱۰۰هزار بشکه‌ای، به روزانه ۳. ۹ میلیون بشکه خواهد رسید. سال آینده این میزان تا ۵. ۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. 

ارزیابی‌های آژانس حاکی از آن است که تغییراتی اساسی به زودی در بازار نفت به وجود خواهند آمد به گونه‌ای که شرکت‌های تولید به ادامه پمپاژ و ذخیره ادامه خواهند داد تا اینکه مصرف به زودی افزایش یابد و این شرکت‌ها خواهند توانست تولیدات خود را بفروشند. 

برخی شرکت‌ها در انتظار این تغییرات، زیان‌های موقت را پذیرفته‌اند و معتقدند متوقف کردن تولید به معنی عقب افتادن از رقابت در بازار است به ویژه اینکه ازسرگیری فعالیت در سکو‌ها پس از متوقف کردن آن‌ها، دشوار است. 

در زمینه مصرف محلی، اژانس آمریکایی خاطرنشان کرد که قیمت گالن نفت ۳۳. ۲ دلار یا به عبارتی، نزدیک ۶۰ سنت برای هر لیتر خواهد بود. البته قیمت‌ها در سال ۲۰۱۶ به این ترتیب نخواهد بود و هر گالن به ۷۲. ۲ دلار افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار