روزنامه "البناء":

همان اندیشه افراطی در سوریه و عراق، امروز فرانسه را هدف قرار داده است

نویسنده روزنامه "البناء" لبنان با انتقاد از اسکیزوفرنی اخلاقی رایج در جهان تاکید کرد آنچه امروز فرانسه را مورد هدف قرار داده همان اندیشه افراطی است که سوریه، عراق و کل منطقه عربی را با همان ابزارها و حمایت غرب هدف قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جمال العفلق" نویسنده روزنامه "البناء" لبنان تاکید کرد بی تردید نادیده گرفتن نقش آمریکا در ایجاد سازمان تروریستی "القاعده" و نیز اینکه متحدان آمریکا و غرب در منطقه بویژه  عربستان منبع تروریسم و ترویست به شمار می روند غیر ممکن است.

العفلق با انتشار مقاله ای نوشت: امروز قابل قبول نیست که فرانسه این موضوع که متحدان خود ان در منطقه بزرگترین حامیان تروریسم به شمار می روند را نادیده بگیردو این نیز بسیار شگفت آور است که مردم فرانسه در مقابل دولت خود که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند، سکوت نمایند.

وی افزود: به محض اینکه عملیات تروریستی علیه روزنامه "شارلی ابدو" در پاریس انجام شد فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه این عملیات را اقدامی تروریستی خواند و ما نیز همین اعتقاد را داریم ولی تفاوت اینجاست که این توصیف هیچگاه بر رویدادهای سوریه طی چهار سال گذشته اطلاق نشد. 

این نویسنده در ادامه گفت: به طور کلی غرب و بویژه فرانسه اصرار دارد صفت تروریستی بودن را از گروه هایی که ملت بی گناه سوریه را می کشند سلب نماید و بلکه سعی دارد آنان را افرادی انقلابی معرفی کند که خواستار احقاق حقوق خویش هستند.

العفلق می گوید سیاست فرانسه که سعی در ایجاد مستعمره های جدید دارد با حمایت از جدایی طلب ها در لیبی و طرح تجزیه سوریه و لبنان به واسطه مزدوران آن در منطقه شروع شده است.

این نویسنده لبنانی در پایان از این اسکیزوفرنی اخلاقی که جهان را درنوردیده انتقاد کرد و گفت: شورای امنیت به خاطر قربانیان حادثه تروریستی فرانسه یک دقیقه سکوت اعلام کرد، این در حالی است که هیچ اقدامی در راستای محکومیت واقعی منابع و سرمایه گذاران تروریسم که بی وقفه جان بی گناهان در سوریه و عراق را می‌گیرد و دهه هاست که توسط گروه های صهیونیستی در فلسطین اشغالی کودکان بی گناه فلسطینی را به کام مرگ می کشاند هیچ اقدامی انجام نداده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار